Edukacinių programų taikymas mokant istorijos pradinėse klasėse

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Edukacinių programų taikymas mokant istorijos pradinėse klasėse
Alternative Title:
Educational programs to teaching history in primary school
In the Journal:
Summary / Abstract:

LTMokslinėje literatūroje pabrėžiama, kad mokytojas, taikydamas įvairius mokymo metodus, turi siekti padėti atsiskleisti mokinių prigimčiai bei asmenybės tobulėjimui, mokantis mokyklinių dalykų. Kadangi Lietuvoje trūksta išsamių tyrimų apie edukacinių programų taikymą pradiniame ugdyme, šiame straipsnyje analizuojami edukacinių programų taikymo ypatumai, mokant istorijos 3-4 klasių mokinius. Laikantis nuostatos, jog mokiniai turi būti įtraukiami į aktyvią pažinti, patirti, aiškintis skatinančią veiklą, buvo tyrinėtas istorijos mokymui skirtų muziejinių edukacinių programų taikymas bei mokinių požiūris į jas, mokantis istorijos. Įvertinus empirinio tyrimo duomenis galima teigti, kad mokytis istorijos per pasaulio pažinimo pamokas mokiniams patinka įvairioje ne klasės aplinkoje, ypač istorijos muziejų organizuojamuose užsiėmimuose. Juose, be istorinių eksponatų, yra rengiamos įvairios praktinės užduotys, kurios ypač domina šio amžiaus vaikus ir leidžia jiems būti ne tik stebėtojais, bet ir aktyviais dalyviais. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Edukacinės programos; Istorijos mokymas; Istorijos mokymas(-is); Pradinis ugdymas; Educational programs; History education; Primary education.

ENThe paper analyzes the issues of history teaching through educational programmes in primary grades. Lithuania has not carried out any extensive research which would elucidate whether application of educational programs is useful for teaching of history in classes of knowledge of the world in primary school. The research affects the novelty of this paper. Scientific literature states that a teacher using various teaching methods has to achieve the main goal - to help students to reveal the nature, personality, progressive improvement of learning of the chosen subject. It is stressed that students should be included in pro-active promotion of knowledge and experience, to explore activities. The key challenge for teachers is to organize educational process and to choose teaching methods that help best to demonstrate students' ability to absorb the taught material and develop the students' creativity, autonomy, critical thinking and motivation to learn. The analysis of the study findings suggests that students like learning history in classes of knowledge of the world. Town and district students prefer to learn history in museums where different workshops are organized. They contain a wide variety of historical artifacts, a number of practical tasks where pupils arc not only observers but active participants too. [From the publication]

Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/38628
Updated:
2017-01-28 09:38:32
Metrics:
Views: 44
Export: