Digital teaching and learning content in natural science education: educational usefulness evaluation

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Digital teaching and learning content in natural science education: educational usefulness evaluation
In the Journal:
Notes:
Kiti aut.: Violeta Šlekienė, Loreta Ragulienė, Renata Bilbokaitė.
Summary / Abstract:

LTPastaraisiais metais švietimo praktikoje būdingi didžiuliai pokyčiai sąlygoja naujų būdų, formų ir mokymo priemonių paiešką ir pritaikymą bendrojo lavinimo mokyklose. Net taikant klasikinius mokymo metodus ir formas, jų taikymas kinta. Visų pirma, tai susiję su virtualia aplinka, nes daug svarbios informacijos galima rasti internete. Viena iš neatidėliotinų sričių yra skaitmeninis mokymo/mokymosi turinys. Galima teigti, kad skaitmeninis mokymo/si turinys yra perspektyvus būdas siekiant pagerinti ugdymo procesą. Straipsnyje pristatomas tyrimas atliktas vykdant projektą „Aurora“. Siekta įvertinti skaitmeninio mokymo turinio efektyvumą ir jo panaudojimo galimybes bendrojo lavinimo mokyklos penktose klasėse. Esminis projekto tikslas – naudojant vadovėlio „Mokslininkų pėdomis“ 5 komplekto medžiagą sukurti skaitmeninį turinį ir jo panaudojimo scenarijų „Gamtos ir žmogaus“ dalyko pamokoms. Skaitmeninis pamokų turinys su scenarijais kiekvienai pamokai buvo sėkmingai parengtas ir pateiktas trimis formatais: Active Inspire, PowerPoint ir PDF. Parengta medžiaga buvo įrašoma internete, CD, USB raktuose. Atrinkta 20 patyrusių mokytojų grupė parengtą skaitmeninį mokymo turinį sėkmingai išbandė ugdymo praktikoje. Atlikus kiekybinį vertinimą nustatyta, kad skaitmeninis mokymo(si) turinys yra perspektyvus būdas siekiant gerinti ugdymo procesą. Skaitmeninis mokymo(si) turinys kartu su parengtais pamokų scenarijais jam realizuoti neabejotinai yra inovatyvus reiškinys edukacinėje praktikoje.Reikšminiai žodžiai: Efektyvumo nustatymas; Gamtos mokslai; Kaitmeninis turinys, faktorinė analizė, gamtamokslinis ugdymas, pedagoginis įvertinimas, mokymas ir mokymasis; Kompiuterinis mokymas ir mokymasis; Skaitmeninis mokymas ir mokymasis; Turinys; Ugdymas; Švietimas; Content; Digital content, factor analysis, natural science education, pedagogical evaluation, teaching and learning; Digital teaching and learning; Education; Natural science; Usefulness evaluation.

ENIn recent years teaching and learning problems acquire qualitatively new characteristics. It has been thought for a long time that it is an object of classical pedagogy and further research works are not urgent. However, in the process of rapid development of ICT, traditional pedagogy conception also inevitably changes. So-called "classical pedagogy" shifts to "online pedagogy". An adjacent educational trend - a "shift from teaching to learning" is also related with this shift. Thus, on the one hand, ICT is changing very rapidly, new technologies (not necessarily in a proper educational sense) are penetrating into educational practice. On the other hand, under a great influence of ICT, interrelation mechanisms between teachers and pupils change, also, change educational activities and their characteristics. Thus, a need rises to inevitably observe the current situation, to analyse it and to present adequate educational decisions. Therefore, a complex pedagogical evaluation research was carried out between January and April, 2011. 20 teachers participated in the digital content testing, who totally gave 577 lessons. In the lessons a) on interactive board (IL) was used, and a lesson content was prepared by Power Point (PPT) slide show or Active Inspire (AcIns) programme; b) projector (S), and a lesson content - by PPT or AcIns. It can be basically asserted, that digital teaching/learning content is a perspective way searching to improve education process. [text from author]

ISSN:
1822-7864; 2538-7111
Related Publications:
Digital teaching and learning content in natural science education: a case study / Vincentas Lamanauskas, Violeta Šlekienė, Renata Bilbokaltė, Loreta Ragulienė. Problems of education in the 21st century. 2012, vol. 50, p. 46-55.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/38591
Updated:
2018-12-16 23:55:10
Metrics:
Views: 29    Downloads: 1
Export: