LTVaiko teisių konvencijoje yra paskelbta vaiko teisė į mokslą. Šios teisės turinys yra atskleidžiamas atsižvelgiant į ugdymo ir švietimo tikslų sąvokų paaiškinimą. Procedūrine prasme teisė į mokslą apima platų kontekstą (vaiko ugdymas ir mokymas šeimoje, ikimokyklinis ugdymas, bendrasis lavinimas, trunkantis visą gyvenimą, kaupiant žinių ir įgūdžių patirtį). Straipsnyje analizuojami vaiko teisės gauti kokybišką bendrąjį išsilavinimą realizavimo aspektai. Mokslinės informacijos šaltinių analizė bei švietimo dokumentų analizė leido atskleisti konceptualų ryšį tarp vaiko teisių ir bendrojo ugdymo kokybės. Atskleista, kad įstatymuose, reglamentuojančiuose Lietuvos švietimą ir vaiko teises gauti kokybišką bendrąjį išsilavinimą, kokybė nėra lemiama. Štai kodėl pagrindinis švietimo kokybės tikslas ir jo įgyvendinimas tampa abejotinas, jei nėra aiškios švietimo kokybės vizijos. Tikėtina, kad įgyvendinant procesinio mąstymo modelį į Lietuvos švietimo sistemą, būtų pateikta tinkama galimybė iškelti aiškius bendrojo ugdymo kokybės, vertinimo, pasiekimų lygio ir kitus kriterijus. Bendra švietimo kokybė išryškinama šiais aspektais: 1) harmonija tarp švietimo tikslų įgyvendinimo ir ekonominių poreikių, 2) harmonija tarp švietimo tikslų ir vaikų bei jų tėvų lūkesčių, 3) patikimas mokinių pasiekimų vertinimas, 4) būsimųjų mokytojų rengimo tobulinimo sistema, kuri būtų atvira šiuolaikinei mokytojo vaidmens transformacijai.Reikšminiai žodžiai: Bendrasis išsilavinimas; Kokybiskas bendrasis ugdymas, vaikų teisės; Kokybė; Vaikų teisės; Children`s rights; General education; Qualitative general education, (QGE), children`s rights; Quality.
ENHuman rights and quality of general education has got political shades as well as educational. Political aspects of the human rights can be analyzed while discussing what has the priority when the conflict among social, economical, cultural and human is just interests occurs. While forming society's value system, which is based on the human rights, and legislative (that is the exact requirement for the countries, which already are or strive to become the members of the EU/EC) importance of qualitative education is given prominence. However, the rights do not exist of themselves. Firstly, the society has to know about them. So human, and especially children's, rights have to be presented to the society and the triad of the Past- Present- Future, which is encoded in these rights, has to be revealed. The secret of this formula is that pupils have to know about the past if they want to create the future because it is the reason of the present. It is very important to be able to work here and now and to use all the possibilities when you create the future. Efficiency of implementation of the education quality and children š rights can not be dissociated from schoolteachers 'competency, strategic thinking ability, preparation and provided help. [text from author]