LTKalbant apie didelio meistriškumo sportininkų rengimą, galima teigti, jog jis yra neįmanomas, jeigu nėra aukštos kvalifikacijos trenerių. Kuo treneris daugiau domisi mokslo laimėjimais, originaliau mąsto ir kūrybiškiau dirba, tuo labiau tikėtina, kad jis parengs didelio meistriškumo sportininkų. Vadinasi, didelio meistriškumo sportininkų rengimo problemų negalima atsieti nuo trenerių rengimo problemų. Sporto pedagogikos mokslininkai ypač pabrėžia trenerio asmenybės reikšmę siekiant didelių sportinių rezultatų. Treneris unikalus tuo, kad vienija du nedaug bendro turinčius komponentus – apibendrintą patirtį ir individualų dvasinį pasaulį. Šiame straipsnyje nagrinėjamos trenerių profesinio parengimo kaitos tendencijos. Paskutiniais dviem XX amžiaus dešimtmečiais atliktų tyrimų duomenys rodo, jog trenerių pedagoginis meistriškumas ir jų asmenybės visuminis vertinimas turi tendenciją gerėti. Tai rodo, jog trenerių rengimas aukštosiose mokyklose gerėja, veikianti kvalifikacijos tobulinimo sistema yra kokybiška, o mokslininkų parama praktikams – efektyvi. Tai leidžia teigti, kad sportiniai rezultatai taip pat gerės. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kaitos tendencijos; Pedagoginis meistriškumas; Profesinis parengimas; Profesinis parengtumas; Trenerio asmenybė; Trenerio savybės; Changing tendencies; Mastership; Pedagogical; Pedagogical mastership; Personality of a coach; Personality of the coach; Professional preparedness.
ENIt could be asserted that this is impossible to achieve high level of elite athletes training without coaches possessing high standards of professional preparedness. The more that coach is interested in the modern science achievements, the more original his ways of thinking and creative activities, the more likely he is to train a greater number of elite athletes. Thus, the problems of elite athletes training cannot be discussed separately from the training of coaches. Specialists in sport pedagogy put particular emphasis on the role of the coach's personality in striving for high sports results. The coach is unique in the sense that he embodies in himself two components that seem to have very little in common, i.e. generalized experience and individual spiritual world of his own. This paper deals with the changing tendencies in professional preparedness of coaches. The data of the research done during the last two decades point to the fact that pedagogical mastership of coaches and overall estimation of their personality tend to improve. This is indicative of the fact that the training of coaches at colleges and universities is improving, the activities of the existing qualification improvement system are effective and the specialists working in the field of physical education are supplied with the competent support by PE scientists. All this gives us grounds to maintain that sports achievements are sure to improve in the future too. [From the publication]