LTDarbe keliami uždaviniai aptarti ir pagrįsti visuomeninio ir kultūrinio konteksto svarbą bei galimas įtakas Kosto Ostrausko kūrybiniam pasirinkimui, atrasti ir aptarti esmines sąsajas tarp jo dramos idėjų ir tam tikrų moderniosios epochos filosofinių koncepcijų, galėjusių veikti dramaturgo meninės pasaulėžiūros kryptį, išanalizuoti dramų kūrimo priemones. Pirmojoje darbo dalyje apibūdinamos galimai dramaturgą veikusios iracionalizmo ir egzistencializmo filosofinės koncepcijos, aptariami Vakarų modernizmo ir postmodernizmo procesai, jų apraiškos kultūroje, literatūroje ir visuomenėje. Antrojoje dalyje susitelkiama į K. Ostrausko dramų tekstų bei literatūrinių tradicijų dekanonizacijos proceso kryptis, aptariamos kūrybinio eksperimentavimo gairės loginiame, vaizdiniame bei materialiajame kūrinių struktūros sluoksniuose. Trečiojoje dalyje kalbama apie šiuolaikines autoriaus pasirinkto literatūros žanro tendencijas, dramaturgo kūrybinius eksperimentus. Ketvirtoji darbo dalis orientuojasi į pagrindines K. Ostrausko kūrybinio credo - „menas - ir žaidimas" - tendencijas. Daroma išvada, kad K. Ostrausko dramaturgija, veikiama XX a. Vakarų kultūros, absorbavo naujausias filosofinės minties atmainas ir kūrybos idėjas, principus bei metodus, realizavo siekį individualistiškai reformuoti literatūros procesą. Konstatuojama, kad Kostas Ostrauskas - vienas originaliausių ir eksperimentiškiausių dramaturgų, pirmosios statiškos (absurdo), pirmosios postmodernistinės dramos lietuvių literatūroje kūrėjas.Reikšminiai žodžiai: Absurdo teatras; Drama; Dramaturgija; Egzistencializmas; Intertekstualumas; Išeivija; Kostas Ostrauskas; Kūryba; Lietuvių išeivių literatūra; Literatūra; Metatekstualumas; Postmodernizmas; Tragikomedija; Žaidimas; Creative work; Drama; Exile; Existentialism; Game; Intertextuality; Kostas Ostrauskas; Lithuanian literature; Lithuanian literature in exile; Metatextuality; Postmodernism; Theatre of absurd; Tragicomedy.
ENThe tasks set forth in the thesis are to discuss and justify the importance of social and cultural context as well as the potential impact thereof on Kostas Ostrauskas’ creative choice; to discover and discuss the key connections between the ideas of his drama and certain philosophical concepts of the modern era which might have affected the playwright’s direction of artistic philosophy; and to analyse the tools for the creation of dramatic works. The first part of the thesis describes the philosophical concepts of irrationalism and existentialism that might have acted on the dramaturge, and discusses the processes of Western modernism and postmodernism as well as their manifestations in culture, literature and society. The second part focuses on Ostrauskas’ direction in the process of decanonization of literary traditions as well as of dramatic texts, and discusses the guidelines of creative experimentation in the logical, visual and material layers of the structure of his work. The third part deals with the modern trends of the literary genre chosen by the author as well as the playwright’s creative experiments. The fourth part of the thesis focuses on the main trends of Ostrauskas’ creative credo: "art - and the game". It is concluded that Ostrauskas’ dramaturgy, under the impact of 20th century Western culture, absorbed the latest varieties of philosophical thought and creative ideas, principles and methods, and realized his goal of individualistically reforming the literary process. It is asserted that Kostas Ostrauskas is one of the most original and experimental playwrights, and the author of the first static (absurd) and first post-modern drama in Lithuanian literature.