LTStraipsnyje yra analizuojama, kokį vaidmenį atlieka tėvai, ugdydami vaikų bendruomeniškumą, ir kaip visa tai supranta ir savo santykiuose su aplinka atskleidžia jų vaikai Šiam tikslui pasiekti buvo atliktas kiekybinis tyrimas – apklausa raštu. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad tėvai ugdo savo vaikų bendruomeniškumą rodydami pavyzdį, kaip reikėtų bendrauti su giminaičiais, skatindami švęsti tradicines lietuvių šventes kartu su šeimos nariais. Kiek mažiau dėmesio ir reikšmės yra skiriama vaiko bendruomeniškumo ugdymui kaimynystėje ir visuomenėje. Šie faktai liudija, kad tėvai ne visada rodo tinkamą pavyzdį, kokius santykius reikia palaikyti su kaimynais, aktyviai neįsitraukia į miesto, kaimo ar seniūnijos organizuojamą bendruomeninę veiklą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Bendruomeniškumas; Bendruomenė; Kaimo vietovė; Socialinio darbo organizatorius; Socialinė - edukacinė įtrauktis; Tėvai; Tėvų vaidmuo; Ugdymas; Vaikai; . parents; Children; Community; Education; Role of parents; Rural area; Social work organizer; Social – educational inclusion; Sociality.
ENThe article analyses the role parents perform when developing children’s sense of community and the way children understand and reveal it in their relations with the surrounding world. To that end, a quantitative research, i.e. a written survey, was performed. The results of the research revealed that parents develop their children’s sense of communicate by showing them how they should communicate with relatives, encouraging them to celebrate traditional Lithuanian holidays together with family members. Less attention and significance is paid to the development of children’s sense of community when communicating with neighbours and in the social surrounding. These facts show that parents do not always show a proper example of relations with neighbours, they do not actively participate in activities organised by communities of the city, country or neighbourhood.