Situacijos, kurias paaugliai patiria mokykloje kaip sunkias

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Situacijos, kurias paaugliai patiria mokykloje kaip sunkias
Alternative Title:
School situations, that adolescents experience as difficult
In the Journal:
Ugdymo psichologija. 2011, Nr. 22, p. 25-32
Summary / Abstract:

LTPaauglystė – tai toks laikotarpis, kai individo kūne ir psichikoje vyksta intensyvios permainos. Fizinė bei fiziologinė, kognityvinė, socialinė asmenybės raida vyksta netolygiai, dėl to atsiranda daug raidos nesklandumų. Nepaisant ši sunkumų, iš paauglio tikimasi, kad jis susidoros su jam keliamais mokymosi uždaviniais. Tyrimu siekta gauti daugiau žinių apie paauglių mokykloje patiriamas situacijas, kurias jie suvokia kaip sunkias. Gauti rezultatai palyginti su lenkų mokinių tyrimo rezultatais (Tyszkowa, 1990). Nustatyta, kad Lietuvos mokiniai išgyvena panašias sunkias mokyklines situacijas kaip ir lenkų paaugliai, tačiau lenkų mokiniai su mokslu, o lietuviai – su tarpasmeniniais santykiais susijusias situacijas dažniau vertina kaip sunkias. Mergaitės mokykloje patiria daugiau sunkumų nei beminkai. Vyresni paaugliai mokykloje patiria mažiau sunkumų nei jaunesni. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Mokykla; Mokykla, sunkios situacijos , paaugliai; Paaugliai; Sunkios situacijos; Adolescents; Difficult situations; School; School, difficult situations, adolescents; School: difficult situations.

ENAdolescence is the time when many changes occur in different developmental spheres such as physical and physiological, cognitive, social, personality. The intensiveness of these changes proceeds different problems in adolescent's life quality. Regardless of the difficulties young person must cope with learning tasks in school. The research attempted to get more knowledge about school situations that adolescents experience as difficult. The results were compared with polish adolescents research date (Tyszkowa, 1990). Sequence of difficult school situations according to level of subjective difficulty was similar in Lithuanian and polish samples. But task situations more often presented danger to polish adolescents and situations which threaten interpersonal relations more often are experienced by Lithuanian adolescents as difficult. Some of school situations regarded as difficult decrease with age. Girls more often experience difficult situations at school than boys. [From the publication]

ISSN:
1392-639X
Related Publications:
Pagrindinių ir vidurinių bendrojo lavinimo mokyklų mokinių, turinčių mokymosi sunkumų, nesėkmingo mokymosi ir mokyklos nelankymo priežasčių lyginamoji analizė / Violeta Rimkevičienė, Marija Gaigalienė, Valdonė lndrašienė, Marija Barkauskaitė. Ugdymo psichologija. 2005, Nr. 15, p. 32-37.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/38358
Updated:
2018-12-17 13:12:19
Metrics:
Views: 44    Downloads: 15
Export: