Formulation of competitive strategy for processed materials enterprise

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Formulation of competitive strategy for processed materials enterprise
Alternative Title:
Konkuravimo strategijos formavimas perdirbamųjų medžiagų gamybos įmonei
In the Journal:
Organizacijų vadyba: sisteminiai tyrimai [Management of Organizations: Systematic Research]. 2003, Nr. 25, p. 197-215
Summary / Abstract:

LTTyrimo objektas - Lietuvos perdirbamų medžiagų gamybos įmonės (AB „Šiaulių Stumbras“) konkuravimo aplinka bei konkuravimo šaltiniai. Perdirbamosios medžiagos yra viena iš keturių produktų rūšių, kurias skiria ISO standartai (LST EN ISO8402:1995). Šios rūšies produktus gaminančioms įmonėms būdinga tai, jog jų gaminiai yra pramoninio naudojimo produktai ir įmonės-vartotojai turi stiprią „derėjimosi galią“. Kita vertus, žaliavų tiekėjai taip pat turi galimybę vykdyti „derybinį spaudimą“, nes jų skaičius nėra didelis. Pagrindinės perdirbamų medžiagų šakos varomosios jėgos - technologiniai pokyčiai bei marketingo naujovės. Atsižvelgiant į didėjančias odos gamintojų pardavimų apimtis, galima teigti, kad ši ūkio šaka turi didelį plėtros potencialą AB „Šiaulių Stumbras“ yra charakteringa perdirbamas medžiagas gaminanti įmonė. Ji yra didžiausia ir sparčiausiai besivystanti odos perdirbimo įmonė Baltijos šalyse ir, kaip rodo analizė bei bendroves veiklos patirtis, turi potencialių galimybių tiek Lietuvos, tiek ir tarptautinėje rinkoje. Įmonei siekiant konkuruoti adaptavimosi išorinėje aplinkoje pagrindu pagrindinėmis konkurencinėmis priemonėmis galėtų būti - aukšta gaminių kokybė ir žemesnė kaina, klientų reikalavimus atitinkantis asortimentas bei labai aktyvi marketingine veikla. Nors teoriškai perdirbamų medžiagų gamybos įmonei, užimančiai tarpinę poziciją tarp žaliavų tiekėjų ir industrinių vartotojų, labai tiktų ryšių tinklo požiūris į konkurenciją, tačiau Lietuvos sąlygomis, kai ryšiai tarp įmonių labai sparčiai kinta ir skiriasi nuo vakarietiškų pagal pasitikėjimo lygį bei interesų suvokimą, be to, yra stiprūs oportunistiniai įmonių postūmiai, įmonių ryšių tinklai dar tik kuriami ir jų pagalba siekti konkurencinio pranašumo galima bus tik ateityje.Išvados. Formuojant perdirbamųjų medžiagų strategiją skirtingai negu paslaugas ir intelektinius produktus teikiančių įmonių strategijas. Panašiai kaip formuojant materialius produktus gaminančių įmonių strategijas, strateginių konkurentų grupes tikslinga skirstyti geografiniu pagrindu, (vertinant gamtinės aplinkos įtaką organinės kilmės perdirbamųjų medžiagų kokybei, būtina atskirai nagrinėti ir panašioje gamtinėje (dirvožemio, klimato) aplinkoje veikiančias įmones. Perdirbamųjų medžiagų gamybos įmonės daug daugiau yra priklausomos nuo žaliavų tiekėjų ir įmonės gaminių vartotojų, todėl atskirų įmonių konkurencinės strategijos formavimas gali remtis ypatingais ryšiais su žaliavų tiekėjais ir gaminių vartotojais. Taigi, tinkamiausiu teoriniu konkurencinės strategijos formavimo pagrindu gali būti laikoma ryšių tinklo teorija. Lietuvos sąlygomis, kai ryšiai tarp įmonių nenusistovėję ir skiriasi nuo vakarietiškų pasitikėjimo lygiu bei interesų suvokimu įmonių ryšių tinklai dar tik pradeda kurtis. Todėl šiuo metu konkurencinės strategijos formavimui perdirbamųjų medžiagų gamybos įmonėms tikslinga taikyti integruota adaptavimosi išorinėje aplinkoje ir vidinių išteklių, sugebėjimų bei kompetencijos teorijų koncepciją. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Perdirbamųjų medžiagų gamybos įmonės; Konkurencija; Konkuravimo strategijos; Processed materials enterprise; Competitiveness; Competitive strategy.

ENThis article analyses the sources and conditions of competition at the public company "Šiaulių Stumbras". The article analyses the main sources of the generation of competitive strategy according to contemporary competition theories. Furthermore, the international market analysis of the company "Šiaulių Stumbras" is given: import countries as well as export countries are discussed. The Lithuanian market situation and obstacles for competitors to enter the market are also considered. Finally, the strategic groups of direct competitors as well as advantages and disadvantages related thereto are discussed. [From the publication]

ISSN:
1392-1142; 2335-8750
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/38351
Updated:
2018-12-17 11:15:42
Metrics:
Views: 31    Downloads: 10
Export: