LTAtsakydamas į Kęstučio Skrupskelio straipsnį („Tariamas jaunųjų katalikų kartos fašizmas“, paskelbtą „Naująjame židinyje–Aiduose“ (1999/4) ir jo polemiką su Leonidu Donskiu, šios publikacijos autorius pabrėžia, kad Skrupskelis nors ir užsimena apie Antano Maceinos ankstyvųjų raštų silpnumą, vis vien nori jo idėjinį palikimą traktuoti kaip vientisą Maceinos filosofinį projektą. Nors Maceina yra reikšminga asmenybė, jo idėjinis palikimas nėra organiška visuma, harmoningas minčių vystymasis. Maceinos idėjinis palikimas susideda iš minčių įvairovės. „Akiračių“ redaktoriai stebėjosi, kodėl pokario metu išeivijoje vykusiose batalijose, nė vienas iš Maceinos oponentų jam nepriminė „Buržuazijos žlugime“ išsakytų minčių. Priežastis turbūt ta, kad knyga „Buržuazijos žlugimas“ pasirodė 1940 m. pavasarį: vos kelis mėnesius ar mėnesį prieš lemtingą birželio 15-ąją, sovietams okupavus Lietuvą, knyga netrukus buvo išimta iš apyvartos. Diskusijos apie bolševizmo „kūrybiškumą“ prarado prasmę. Žmonės jį patyrė savo kailiu. Taip Maceinos „Buržuazijos žlugimui“ pavyko išslysti iš lietuviško intelektualinio horizonto ir likti neaptartam. Stebino ir tas faktas, kad Maceinos Raštų antrasis tomas buvo išleistas be išsamaus knygos sudarytojo straipsnio. Lietuvoje atvira diskusija dėl Maceinos prieškarinių pažiūrų ir apskritai dėl anuometinių lietuvių reveransų fašistinėms idėjoms priežasčių sunkiai skinasi kelią.Reikšminiai žodžiai: Antanas Maceina; Filosofai; Žydai; Fašizmas; Komunizmas; Pranašystė; Lietuvos aktyvistų frontas; Prieškaris; Socialinė filosofija; Communism; Philosophers; Fasism; Jewish; Lithuanian Activist Front; Pre-War Lithuania; Social philosophy.
ENIn response to Kęstutis Skrupskelis’ article ("The Alleged Facism of the Generation of Young Catholics" published in Naujasis Židinys-Aidai 1999/4) and his polemics with Leonidas Donskis, the author of this publication emphasizes that even though Skrupskelis alludes to the weakness of Antanas Maceina’s early writings, he nevertheless wants to treat his ideological legacy as an integral philosophical project of Maceina. Although Maceina is an important figure, his ideological legacy is not an organic whole or a harmonious development of thoughts. Maceina’s ideological legacy consists of a variety of thoughts. The editors of Akiračiai wondered why none of Maceina’s opponents reminded him of the thoughts he expressed in Buržuazijos žlugimas ("Collapse of the Bourgeoisie") during the battles that took place in post-war emigration. The reason is probably that the book Buržuazijos žlugimas came out in the spring of 1940, just before the fateful day of June 15th; once the Soviets occupied Lithuania, the book was quickly taken out of circulation. Discussions about Bolshevism’s "creativity" lost meaning. People were experiencing it first-hand. Thus, Maceina’s Buržuazijos žlugimas managed to sidestep the Lithuanian intellectual horizon and remain indiscussed. Another surprising fact is that the second volume of Maceina’s Raštai ("Writings") was published without a comprehensive article by the compiler of the book. In Lithuania, open discussion on Maceina’s pre-war views and in general on the reverence for fascist ideas demonstrated by Lithuanians of that time is making headway with difficulty.