LTPasitenkinimas darbu organizacijoje įgauna veiklos kokybės reguliatoriaus funkciją. Todėl būtina kalbėti apie darbuotojų pasitenkinimo darbu didinimo verslo organizacijose pakankamai konkrečias, tačiau kartu ir tipologizuotas strategijas. Straipsnyje bandoma kritiškai įvertinti pasitenkinimą darbu aiškinančias teorijas, išaiškinti, kaip verslo organizacijų darbuotojai įvertina savo darbą bei atskirus pasitenkinimą darbu lemiančius veiksnius, išryškinti ateities tendencijas bei pasiūlyti darbuotojų pasitenkinimo darbu didinimo strategijų pagrindimo principinę schemą. Pasitenkinimo darbu tyrimas parodė aukštą ir pereinantį iš vidutinio į aukštą lygius tirtose įmonėse. Pasitenkinimas vidiniais veiksniais yra šiek tiek didesnis nei išoriniais. Ypač išsiskiria vienodai aukščiausias darbuotojų pasitenkinimas bendradarbiais. Tyrimas neužfiksavo vienodų skirtumų tarp vyrų ir moterų. Nepasitvirtino teiginys, kad aukštesnis darbuotojų išsilavinimas tiesiogiai įtakoja palankesnį požiūrį į darbą. Pasitvirtino hipotezė, kad kuo aukštesnis darbuotojų pasitenkinimo lygis, tuo optimistiškiau jie linkę vertinti ateities tendencijas. Darbuotojų pasitenkinimo darbu strategijų pagrindimo kokybė turi remtis pilnaverte informacija, įvertinant įmonės unikalumą. Bendro pobūdžio strategijomis laikytinos nestandartinių sąlygų gerinimas, dėmesio darbuotojams rodymas, išsamios informacijos darbuotojams pateikimas ir kt. Kiekvienu konkrečiu atveju įmonė, remdamasi pasitenkinimo darbu monitoringu, turėtų formuoti savo situaciją atitinkančių strategijų kombinaciją.Reikšminiai žodžiai: Darbuotojai; Darbuotojų pasitenkinimas; Workers; Job satisfaction.
ENThe aim of the article is to appraise job satisfaction theories, analyse determinants of job satisfaction and suggest general strategics for improving job satisfaction. Job satisfaction is a set of favorable or unfavorable feelings with which employees view their work. Wide variation in job satisfaction is related to such factors as type of job, income, educational level, age, working conditions, supervision work group and other. Individual factors such as person's level of life satisfaction, expectations also influence job satisfaction. There are number of outcomes of job satisfaction. Job satisfaction is dynamic and integral variable. Although the relationship with productivity is not clear, employees who have a high level of job satisfaction, compared to those with a low level, are more likely to have low rate of absenteeism, turnover and theft. Employee attitudes are important to monitor, understand and manage. There are many ways in wich job satisfaction can be measured: rating scales, critical incidents, interviews, overt behavior and action tendencies. One of the most popular instrument is Minnesota Satisfaction Questionnaire (MSQ). The research was made using MSQ in two companies: in multinational corporation ABB and local lithuanian Stock Company "Elga". The results of the research show that job satisfaction in both companies is high.Job satisfaction with external causes is higher than with internal causes. Workers in both companies are most satisfied with co-workers. There is no clear linear relationship between gender, service length and job satisfaction. Across age, job satisfaction can not be presented by U form curve. Across occupations, job satisfaction and education are positively correlated. Workers with higher job satisfaction level estimate future tendencies towards their work place more optimistical, copared to them who are less satisfied. Since job satisfaction has such important consequences, many managerial activities are directed toward improving satisfaction - desing jobs with satisfying elements, remedy substandard conditions, display concern for employees, change the perseptions of dissatisfied employees. According to the monitoring every organisation has to develop individual job satisfaction impoving strategics. [From the publication]