LTVadovavimas mokyklai šiuo metu yra ugdymo politikos prioritetas visame pasaulyje. Šalims siekiant pritaikyti savo ugdymo sistemas šiuolaikinės greitai besivystančios visuomenės poreikiams, kinta lūkesčiai, susieti su mokyklomis ir mokyklų vadovais. Straipsnio tikslas yra sukurti nuoseklų ir tvarų vadovavimo mokyklai vystymo sistemos Lietuvoje teorinį modelį, kuris užtikrintų vadovo kompetencijų, reikalingų įvairiuose vadovo karjeros etapuose, vystymą. Siekiant sukurti naujas vadovavimo mokyklai formas, geriau atitinkančias esamą ir būsimą mokymosi aplinkas, Lietuvai reikia vienu metu susidoroti su dviem iššūkiais. Pirmiausia, reikia sustiprinti ir iš naujo apmokyti dabar dirbančius mokyklų vadovus. Dauguma jų pradėjo dirbti visai kitokiomis aplinkos sąlygomis. Šiandieniniai mokyklų vadovai turi išmokti įsisavinti naujas platesnio vadovavimo formas. Jie turi neatsitraukdami nuo darbo išvystyti ir patobulinti savo gebėjimus bei jiems turi būti atitinkamai atlyginama, kad jie būtų motyvuoti ir galėtų sėkmingai vadovauti. Antra, Lietuvai reikia parengti kitą mokyklų vadovų kartą. Be to, yra svarbu kontekstualizuoti vadovavimo mokyklai politikas. Straipsnyje pristatytas vadovavimo mokyklai teorinis modelis pateikia pradinį tašką kuriant vadovavimo mokyklai metodologinį modelį vystymo studijose Lietuvoje, atitinkantį labiau sisteminio vadovavimo vystymo, ypač mokyklų vadovų, pasaulines tendencijas.Reikšminiai žodžiai: Darnus švietimas; Darnusis ugdymas; Lyderystės mokykloje plėtra; Mokyklos lyderystės plėtojimas; Mokyklos lyderystės plėtra; Tvarus mokymas; School leadership development; School leadership development, sustainable education; Sustainable education.
ENThe paper aims at designing a coherent and sustainable system of school leadership development in Lithuania. The paper provides a theoretical insight on the main principles of sustainable education that could be implemented in the system of school leadership development. Hence the organization of school leadership development system is highlighted in two aspects: as a requirement to ensure that leadership development process was coherent and adjusted to school leaders needs at different stages of their career as well as a need to provide opportunities for aspiring, newly-appointed, and established leaders to acquire and develop the skills and competences necessary to accomplish leadership tasks. It is emphasized in the paper that the principles of sustainable education make a premise for optimization of the system of school leadership development in Lithuania. [text from author]