LTPer daugiau kaip dešimtmetį visoje eilėje tyrimų buvo analizuota investicijų į informacines technologijas (IT) įtaka įvairioms veiklos vertinimo priemonėms. Straipsnyje pateikiamame tyrime siekiama nustatyti tikslų pobūdį tokios elektroninio verslo (e. verslo) veiklos vertinimo sistemos. Pagrindinis šio straipsnio tikslas yra pateikti struktūrą veiklos vertinimo sistemai vystyti e. verslo aplinkoje. Remiantis tyrimo rezultatais galima teigti, kad Lietuvos kompanijos yra tarp Europos Sąjungos lyderių įvairiuose interneto ir informacinių komunikacinių technologijų (IKT) segmentuose. Statistikos rezultatai taip pat rodo, kad organizacijos daug investuoja į IKT. 2011 m. elektroninį duomenų perdavimą tarp įmonės sistemų taikė beveik 70 proc. įmonių. Kadangi IKT taikymas kasdieniame gyvenime ir darbe užima svarbią vietą, reikia rasti veiklos matą, kaip įvertinti IKT ir išmatuoti e. verslo sprendimų priėmimo efektyvumą. Straipsnyje aptariami tradicinių veiklos vertinimo priemonių ribotumai. Apibendrinus tradicines vertinimo priemones galima daryti išvadą, kad e. verslo veiklai vertinti reikia naujų priemonių. Kadangi vien tik finansiniai matavimai neatspindi laukiamos nematerialios IT naudos, jų vertė matuojant realų IT indėlį ir investicijų naudą, yra ribota. Straipsnyje pasiūlyta struktūra, kurioje akcentuojami nefinansiniai matavimai, tokie kaip kokybė, inovacijos ir klientų pasitenkinimas.Reikšminiai žodžiai: Effectiveness; Electronic business; Elektroninis verslas; Information technology; Performance measurement; Veiklos matavimas; Efektyvumas; Electronic business; Elektroninis verslas; Informacinės technologijos; Performance measurement; Veiklos vertinimas.
ENDespite the significant growth of information technologies investments, evidence on their influence on organization performance remains inconclusive. Nowadays is very important to realize whether expected economic benefits of information technologies investments are being recognized in organizations. Currently organizations can no longer afford basically to lose their money in e-business initiatives without developing and using suitable metrics to measure the effectiveness of such investments and to find out the relationship between e-business and organizations performance. The study describes research aimed at determining the exact nature of such e-business performance measurement systems and the benefits that accrue from their use. The basic objective of this study is to present a framework for developing performance measurement metrics in the e-business environment. [text from author]