LTEsami moksliniai tyrimai pateikia mažai empirinių duomenų apie realias sąsajas tarp firmų inovacinių strategijų ir platesnės institucinės ir sektoriaus aplinkos. Straipsnio tikslas yra įvertinti sąsajas tarp firmų inovacinių strategijų charakteristikų ir firmų sektoriaus ir institucinės aplinkos. Analizuojamos dvi skirtingos nacionalinės institucinės aplinkos – Lietuva ir Šveicarija – ir atitinkamai du pramonės sektoriai – lazerių pramonė ir kontaktų centrai. Analizuotos inovacinės strategijos yra unikalios ir sunkiai palyginamos remiantis sektoriaus ar institucinės aplinkos teorinėmis dimensijomis. Taip yra todėl, kad kiekviena strategija yra unikalus sektoriaus ir institucinės aplinkų poveikio susikirtimo rezultatas, kurį taip pat įtakojo vidaus specifika. Kiek tai liečia institucinį įtvirtinimą, šveicarų firmos naudojasi vietiniais išoriniais inovacijų šaltiniais. Lietuvos atveju atitinkamos inovacijų strategijos turi keletą bendrų taškų, tačiau jie nėra išskirtiniai Lietuvos kompanijoms. Kalbant apie sektoriaus įtaką, lazerių gamintojų inovacinės strategijos gali būti išskirtos dėl jų gebėjimo smarkiai prisidėti prie teigiamų išorinių ekonomikų kūrimo. Išskirtiniai bendri kontaktų centrų bruožai yra tie, kad jų inovacijos daugiausia apima procesų tobulinimą, o ryšiai su vartotojais ir klientais yra nepaprastai svarbu. Šiuos rezultatus lemia sektoriaus specifika. Tolimesnė analizė parodė, kad kuo firmai prasčiau sekasi, tuo mažiau reali inovacijų strategija atitinka inovacijų strategijos viziją, kai neatsižvelgiama į institucinį ir (ar) sektoriaus poveikius.Reikšminiai žodžiai: Inovacijų strategija; Inovacijų strategija, institucinė aplinka, pramonės sektorius; Institucinė aplinka; Innovation strategy; Innovation strategy, institutional environment, industrial sector; Institutional environment.
ENThe existing research provides little empirical evidence regarding the actual relationship of innovation strategies of firms and wider institutional and sectoral environments. Therefore, the paper is aimed at assessing the linkages between the characteristics of firms’ innovation strategies and the firms’ sectoral and institutional environment. Hence, the analysis is focused on two different national institutional environments – Lithuania and Switzerland – and, correspondingly, two industrial sectors – laser industry and contact centres. As a result, the innovation strategies are analysed and compared; then, entropy method is used in order to level down the external effects. The results reveal the sectoral and institutional specifics of the investigated firms; in addition, they highlight the aspects of innovation strategies which are most likely to fall under the firm’s internal control despite the external institutional and sectoral environment. [text from author]