Muzikinio ugdymo Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje bendrumai bei skirtumai

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Muzikinio ugdymo Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje bendrumai bei skirtumai
Alternative Title:
Differences and similarities of music educations in Lithuania, Latvia, Estonia
In the Journal:
Tiltai. Priedas. 2004, Nr. 20, p. 129-133
Summary / Abstract:

LTTurėdamos senas etnines muzikinio ugdymo tradicijas, Lietuva, Latvija, Estija užima savitą vietą kuriant Europos muzikinę kultūrą. Kiekviena iš jų turi savą istorinę raidą, senas muzikinio ugdymo tradicijas (kurios formavosi net nuo XIII a.), aiškiai apibrėžtas muzikines koncepcijas, kuriose stipri etninių tradicijų inovacija, galinti optimizuoti jaunimo dvasinių vertybių paskatą. [...] Siekiant optimaliai pasinaudoti Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje susiformavusiomis muzikinio ugdymo tradicijomis, atskleisti jų bendrumus ir skirtumus, 2000 – 2003 m. buvo atlikta minėtų valstybių muzikinių standartų lyginamoji analizė. Tyrimo tikslas: atskleisti trijų Baltijos šalių (Lietuvos, Latvijos, Estijos) muzikinio ugdymo bendrumus ir skirtumus. [...] Lietuvos, Latvijos, Estijos muzikinis ugdymas grindžiamas aiškiomis muzikinėmis koncepcijomis. Šių Baltijos šalių muzikiniam ugdymui būdingas siekis išsaugoti tautinį identitetą bei muzikinio ugdymo savitumą, užtikrinti tautinių muzikavimo tradicijų tąsą. Lietuvos, Latvijos ir Estijos švietimo dokumentuose akcentuojamas muzikinių kultūrų pažinimas, tolerancijos nuostatų ugdymas, muzikinių žinių bei gebėjimų taikymas įvairioje muzikinėje veikloje. Ryškiausi skirtumai pastebimi analizuojant muzikinių veiksenų prioritetus bendrosiose muzikinio ugdymo programose. Estijos muzikiniame ugdyme išskirtinę vietą užima dainavimas, o Latvijoje bei Lietuvoje pabrėžiama visų muzikinių veiksenų svarba, visų muzikinių gebėjimų ugdymo aktualumas. Reikšminiai žodžiai: Etninės tradicijos; Muzikiniai standartai; Muzikiniiiiai standartai; Muzikinis ugdymas; Muzikos standartai. [Iš leidinio]

ENAbstract All over the world new methods and more effective ways arc searched, which could help to develop the pedagogical process, to pass on the mankind's experience for the future generations. Educational changes are carried out. Music is one of the events existing in our life, controlling our inner and spiritual world in one or another way. Music education at schools is the beginning of conception of music art. Nowadays being such a global process, especially it's very important to save and cherish national culture. Educating national self-consciousness, the special role is taken to the traditional nation's music culture, its cognition, ability to evaluate and take these traditions. The musical education in the process cherish the nation's ethnic culture's lively tradition (dances, songs, games, customs and etc.). The music education of three Baltic States (Lithuania, Latvia, Estonia) has both old and strong ethnic musical educational traditions, taking place the meaningful place in creation of the European musical culture. Becoming valuable European country and trying. Keywords: Ethno traditions; Music education; Music standards; Music standarts. [From the publication]

ISSN:
1648-3979
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/37413
Updated:
2024-06-21 10:36:00
Metrics:
Views: 28
Export: