LTLyčių lygybės aspektas atkreipia dėmesį ne į moteris, o į santykį tarp lyčių. Kai kurios valstybės yra numačiusios kvotas moterims parlamente, valdymo sistemoje, valstybinėse institucijose. Panašios iniciatyvos Lietuvoje nesulaukė jokio palaikymo. Todėl šiame straipsnyje bandoma pažvelgti į pasipriešinimo kvotų įvedimui kai kuriuos aspektus, siūlant kurti ir bandyti plačiau diegti „atstovavimo“ koncepciją reprezentuojant visose srityse lyčių lygybę. Straipsnyje aptariami tarptautinių sutarčių straipsniai ir direktyvos, užtikrinančios specifinį teisinį pagrindą vyrų ir moterų lygioms galimybėms įgyvendinti. Pasaulinė patirtis nelygybės pripažinimo aspektu lemia socialinių struktūrų raidą ir pokyčius. Paslėpta moterų diskriminacija, pasipriešinimas pokyčiams ir neadekvačiai menkas moterų pasiekimų vertinimas sudaro gyvuojančių nelygybės nuostatų turinį. Šiuolaikinė moteris į aktyvią veiklą ateina lydima įvairiausių prietarų. Lietuvoje turėtume diskutuoti tik apie vyrų ir moterų kultūrinę nelygybę, nes jų politinė ir socialinė lygybė jau įtvirtinta mūsų įstatymuose (žinoma, socialinė lygybė niekad nepasiekiama iš karto, kita vertus, ji dažnai pažeidžiama). Siekiant lygių vyro ir moters galimybių reikia keisti ne tik įstatymus, bet ir kultūros normas, kurios tampa bene svarbiausias veiksnys, stabdantis lygių teisių ir galimybių įgyvendinimą. Taip pat galima bandyti plačiau diegti „atstovavimo“ koncepciją reprezentuojant lyčių lygybę visose srityse.Reikšminiai žodžiai: Atstovavimas; Lyčių lygybė; Moterų teisės; Žmogaus teisės; Gender Mainstreaming; Lithuania; Representation; Womens rigths.
ENTo increase participation of women in decision making the quota system is one of the ways. However, there is very strong resistance towards this system. One of the arguments of the critics is that we had this system in the Soviet times, and it neither worked nor changed the status of women. The article proposes the term of "targets" (atstovavimas), which includes the principle of representation at the various levels. We suppose that an opposite the quotas on the same scale are women who have been the first on some positions and historically played rather unique and remarkable role (Ms. Kazimiera Prunskienė, professor in Economics from the University of Vilnius and well known leader of Sąjūdis, became the Prime Minister of Lithuania. Nonetheless, Prunskiene's phenomenon in 1990-1992 was more a symbolic challenge than an actual innovation in favour of women' political involvement. She was alone woman in the 17 members Cabinet. She was the first (and the only one) woman participated in the President elections in 2003 in Lithuania; In January 2001 Ms. Gintė Damušytė has been appointed to a head of Lithuanian mission at the NATO in Brussels. No one women before (since 1949 when this organization was created) did not occupy this position of an ambassador in this organization; Previous Minister of Finance Dalia Grybauskaite became the first Commissionaire at EU from Lithuania in 2004). The understanding of the role of politics and government is still in the process of fundamental change. [text from author]