LTŠiuolaikinis menas iš esmės nutolo nuo tradicinių grožio kanonų ir estetinių idealų. Jis operuoja naujomis simbolių sistemomis, struktūromis, raiSkos priemonėmis. Visu aštrumu iškyla Šiuolaikinio meno ir jo suvokėjo dialogo problema. Meno pedagogika priversta ieškoti naujų, šiuolaikinę situaciją atitinkančių mokymo metodų ir būdų. Straipsnyje nagrinėjama šiuolaikinės muzikos suvokėjo ugdymo problema, apariamas vienas iš galimų mokymo metodų - mokinių kūryba remiantis šiuolaikiniais kompozicijos principais, analizuojamos šio metodo taikymo muzikos pamokoje galimybės. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Euristinis metodas; Muzikinis ugdymas; Muzikos kūrimo principai; Muzikos kūrimo principas; Šiuolaikinė muzika; Composition principles of music creation; Compositional principles of music creation; Eurysthic method; Modern music; Music education.
ENAbstract Contemporary art break away from traditional esthetical and beau ideal. It uses modern expression means, new symbolical structures. The problem attitude of traditionally trained preceptor rises toward contemporary art. Art education must looking for the new methods of modem art education. The problem of contemporary music preceptor education is investigated in the article. One of possible ways - pupil possibil art education. The problem of contemporary music preceptor education is investigated in the article. One of possible ways - pupil possibilities to create pieces follows the rules and technologies of professional composers. Also discussed how that idea spreds in pedagogical process. [Text from author]