Correlations between musicians and listeners in traditional instrumental music

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Correlations between musicians and listeners in traditional instrumental music
Alternative Title:
Muzikantų ir klausytojų tarpusavio santykiai tradicinėje instrumentinėje liaudies muzikoje
Authors:
In the Journal:
Tiltai. Priedas. 2004, Nr. 21, p. 70-74
Summary / Abstract:

LTKiekvienas muzikos atlikimas – tai vis naujas jos perteikimas klausytojui. […] Šiame straipsnyje išdėstyti koreliaciniai apibūdinimai, kurie remiasi ukrainiečių ir lietuvių tradicine instrumentine medžiaga, yra universalūs ir kitų pasaulio kultūrų atžvilgiu. Autorė nagrinėja pagrindines muzikantų grupes Ukrainos ir Lietuvos kultūroje: bardus, muzikuojančius piemenis, vestuvinius ansamblius. Klausytojo santykis su muzikantais yra individualus – jis tik klausosi muzikos. Todėl dainininkai, kurie imituoja muzikantus arba šokėjus, šokančius pagal taktą, taip pat yra klausytojai. Be to, kai muzikantas groja, jis klausosi pats savęs – yra savo atliekamos muzikos klausytojas. Taigi yra septyni pagrindiniai koreliaciniai lygmenys tarp klausytojų ir muzikantų: 1. Labiausiai klausytojas yra nutolęs nuo muzikanto, kai šis atlieka kitos kultūros muziką. 2. Artimesnis lygmuo yra, kai pasyvus klausytojas priklauso tai pačiai tradicijai. 3. Aktyvesnė sąveika su muzikantais pasireiškia, kai klausytojai tampa šokėjais. 4. Dar glaudesnis ryšys su muzikantais atsiranda, kai klausytojai tampa dainininkais. 5. Glaudus santykis yra tuomet, kai klausytojas yra muzikantas ir klausosi konkuruojančio ansamblio atlikimo. 6. Ypač artimas ryšys užsimezga, kai klausytojas–muzikantas klausosi savo ansamblio muzikavimo. 7. Susijungimas klausytojo ir muzikanto įvyksta tada, kai jie kartu telpa viename asmenyje (dialektinis lygmuo). Taigi, folklorinė instrumentinė muzika egzistuoja tik gyvai ją atliekant ir priimant. Muzikantai ją perduoda klausytojams iš kartos į kartą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Klausytojai; Muzikantai; Muzikantai, klausytojai, tradicija, instrumentinė liaudies muzika; Tradicinė instrumentinė muzika; Musicans, audienie, tradition, intrumental national music; Musicians and listeners; Traditional instrumental music.

ENPerformance of each piece of music is a new way of conveying it to the listener. […] The article presents correlative definitions based on Ukrainian and Lithuanian traditional instrumental material, which are universal with regard to other cultures of the world. The author analyses the main music groups in Ukraine and Lithuania: bards, musical shepherds, weddings ensembles. The listener’s relations with musicians are individual, because the listener listens to music. Therefore, artists who imitate musicians or dancers dancing in tune are also listeners. In addition, when musicians play music they listen to it themselves thus becoming listeners of the performed music. Therefore, there are seven main correlation levels between listeners and musicians: 1. The longest distance between the listener and the musician is when the latter is performing music of another culture. 2. A closer level is observed when the listener belongs to the same tradition. 3. A more active relation between the listener and the musician is present when listeners become dancers. 4. A closer relation emerges when listeners are artists. 5. A very close relation is when the listener is a musician and he or she is listening to a performance by a colleague ensemble. 6. An extremely close relation develops when the listener is a musician listening to the performance of his or her ensemble. 7. The unification of the listener and the musician takes place when they both are one and the same person (dialectic level). Therefore, instrumental folklore music exists only when it is performed and accepted life.

ISSN:
1648-3979
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/37366
Updated:
2018-12-17 11:26:57
Metrics:
Views: 16
Export: