LTDidėjant konkurencijai tarp žemės ūkio produkciją superkančių įmonių, šioje srityje dirbančios organizacijos, norėdamos išlikti rinkoje, privalo ieškoti naujų teikiamų paslaugų kokybės tobulinimo krypčių. Siekdamos jas nustatyti, įmonės naudoja klasikinius paslaugų kokybės vertinimo modelius. Kadangi žemės ūkio produkcijos supirkimas yra specifinė paslauga, jos kokybės tobulinimo kryptims nustatyti būtina naudoti konkrečioje srityje dirbančioms įmonėms adaptuotą paslaugų kokybės vertinimo schemą. Tyrimo tikslas – sukurti adaptuotą paslaugų kokybės vertinimo schemą žemės ūkio produkciją superkančioms įmonėms bei pateikti jų paslaugų kokybės tobulinimo kryptis. Buvo naudojami mokslinės literatūros, loginės turinio analizės, palyginimo, sisteminės analizės ir sintezės, apibendrinimo ir modeliavimo metodai. Straipsnyje aptartos bendrosios ir specifinės žemės ūkio produkciją superkančių įmonių teikiamų paslaugų tobulinimo kryptys, sudaryta paslaugų kokybės vertinimo bei paslaugų kokybės tobulinimo krypčių schemos. Straipsnyje akcentuojama paslaugų vartotojų suvoktos kokybės reikšmė paslaugų tobulinimo krypčių nustatymui, vartotojo suvoktos ir įmonės teikiamos kokybės suderinamumo būtinybė. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kokybės vertinimas; Kokybės vertinimasl; Paslaugos kokybė; Paslaugos kokybė,; Žemės ūkio produkcija; Agricultural production; Quality evaluation; Service quality.
ENWhen competition between companies, engaged in buying agricultural production is intense, those who wish to remain in business have to search for new service delivery ways. When companies are trying to detect this way's, usually they are using classic models of they services evaluation. Agricultural production buying service is specific one, this is why in searching for quality improvement directions it is necessary to use a specific service quality evaluation adapted models. The aim of the article is to present a custom service quality evaluation scheme for companies engaged in buying of agricultural production and to provide their service quality improvement trends. There were used such research methods like scientific literature and logical content analysis, comparison, systematic analysis and synthesis, generalization and modeling techniques. The article emphasizes importance of the users' perceived service quality and its improvement orientation. It is necessary to evaluate user perceived service quality coherence with the company’s service policy and standards provided. [From the publication]