LTPateikiama imlumo muzikai samprata, atskleidžiami menko imlumo muzikai požymiai ir priežastys, mokslumo ir imlumo muzikai paralelės. Viena iš didžiausią įtaką muzikos imlumo stokai turinčių priežasčių laikytina muzikinio ugdymo strategija, besiremianti tradicine muzikinio didaktizmo metodologine kryptimi. Tai riboja galimybes klausa ir intelektu įsisavinti vertingą muziką, pamoką paversti vertingo muzikos meno užsiėmimu. Nurodomos sąlygos, padedančios tobulinti mokinių imlumą muzikai. Siūlomas utilitarinio muzikinio ugdymo strategijos modelis, grindžiamas muzikos ir etoso, grožio ir dvasingumo vienovės koncepcija. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Imlumas muzikai; Muzikinio didaktizmo, muzikinio utilitarizmo ugdymo modeliai; Receptivity to music; The models of music didactics, of utilitarian music teaching.
ENConcept of the receptivity to valuable music is presented; the features and reasons of weak receptivity to music are revealed. One of the reasons, which mostly influence the lack of receptivity to music, is the strategy of music teaching, which bases on methodological trend of musical didactics. It limits the possibilities to assimilate valuable music with ear and intellect, to tum the lesson into real art activity. The utilitarian music teaching strategic model on the basis of which pupils' receptivity to valuable music could be increased, is suggested. [From the publication]