Aukštesniųjų klasių mokinių muzikinės veiklos ypatumai ir ryšiai su dorovine kultūra

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Aukštesniųjų klasių mokinių muzikinės veiklos ypatumai ir ryšiai su dorovine kultūra
Alternative Title:
Character of musical activity of senior pupils and it's links with their moral culture
In the Journal:
Tiltai. Priedas. 2008, Nr. 37, p. 43-49
Subject Category:
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje pristatoma aukštesniųjų klasių mokinių dorovinės kultūros samprata. Remiantis dorovinės kultūros raiškos tyrimo rezultatais, aptariama jos prasminio–vertinamojo, emocinio, sprendimų priėmimo ir praktinio komponentų raiška. Vadovaujantis aukštesniųjų klasių mokinių muzikinės veiklos tyrimo rezultatais, pateikiami šios veiklos ypatumai jos prasmingumo, kryptingumo, tikslingumo, aktyvumo ir humaniškumo aspektais. Analizuojami muzikinės veiklos dorovinės kultūros komponentų koreliaciniai ryšiai, atskleidžiama tikėtina estetinio pasitenkinimo ir galimybės suteikti jį kitiems, muzikos kūrinių analizės ir interpretacijos įtaka dorovinės kultūros prasminiam–vertinamajam komponentui. Šių ryšių pagrindu aptariamos pedagoginės prielaidos ugdyti aukštesniųjų klasių mokinių dorovinę kultūrą muzikine veikla. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Dorovinė kultūra; Interpretacija; Muzikinė veikla; Naratyvas; Interpretation; Moral culture; Musical action; Musical activity; Narative; Narrative.

ENThe article discusses relations between moral culture and musical activity of senior pupils and possible influence of musical activity in development of moral culture. Based on materials of research the concept and features of moral culture are presented, as well as peculiarities of musical activity of senior pupils. The relations between components of musical activity and moral culture components are analyzed. Possibility of experienced aesthetic contentment, delivered aesthetic contentment for other people, of analysis and interpretation of music pieces to affect emotional–evaluative component of moral culture is revealed. On basis of these relations pedagogical assumptions for development moral culture in music activity are discussed. [From the publication]

ISSN:
1648-3979
Related Publications:
Auklėjimas ir dvasinė asmenybės branda / Vanda Aramavičiūtė. Vilnius : Gimtasis žodis, 2005. 278 p.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/36979
Updated:
2018-12-17 12:23:41
Metrics:
Views: 22    Downloads: 1
Export: