LTStraipsnyje nagrinėjamos ryšių su visuomene veiklos atsiradimo ir įsitvirtinimo prielaidos Lietuvoje, jos plėtra globalizacijos sąlygomis – tendencijos ir vaidmuo. Įsitvirtinus Lietuvoje demokratijai, piliečių veiklos turinį lemia ne valdžios prievarta, o savarankiški apsisprendimai, atsiranda galimybė rinktis. Pasirinkimo laisvė lemia tam tikrą nestabilumą, todėl ryšių su visuomene uždavinys – pasiūlyti kriterijus, kurie piliečiui padėtų susiorientuoti atsiradus pasirinkimo galimybei. Išnagrinėtos RSV veiklos ypatybės ir skirtumai, lyginant su reklama ir propaganda, tarptautinės patirties taikymo Lietuvoje galimybės ir problemiškumas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Globalizacija; Lobalizacija; Politika; Propaganda; Reklama; Rinkodara; Rinodara; Ryšiai su visuomene; Technologijos; Advertising; Globalization; Marketing; Politics; Propaganda; Public relation; Public relations; Technologies.
ENThe article deals with the prerequisites of appearance and establishment of public relations in Lithuania, their development in the conditions of globalization, their role in social life and tendencies of development. With democracy established in Lithuania, the contents of citizen's activities are determined not by the coercive measures of authorities, but by autonomous decisions and the possibilities of making choices. The freedom and possibility of choice may result in a state of instability, therefore the task of public relations is offering criteria to serve as guidelines for a citizen in a situation of having to make a choice. The specificity of the activities of public relations agencies, their differences as compared to propaganda and advertising, as well as the possibilities of application of western experience in Lithuania and related problems are discussed. [From the publication]