LTPagrindinė šiuolaikinių specialistų rengimo kryptis – išmokyti juos ne tik prisitaikyti prie esamų gyvenimo ir veiklos sąlygų, bet ir įvaldyti socialinės kaitos situacijas bei kūrybiškai tobulinti tikrovę. Todėl pedagoginės sistemos funkcionavimo efektyvumas yra neatsiejamas nuo studento motyvacijos studijuoti, nuo tikėjimo sėkme, savo gebėjimais ir parama iš aplinkos. Nagrinėjami studentų motyvaciją lemiantys veiksniai; pasitikėjimas savimi, siekiami tikslai, savikontrolė ir aplinka. Straipsnio pradžioje aptariama motyvacijos sąvoka ir motyvaciją lemiantys veiksniai. Nagrinėjami akademinio jaunimo motyvacijos tyrimo rezultatai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Aplinka; Pasitikėjimas savimi; Savikontrolė; Siekiami tikslai; Studentų motyvacija; Achievement goals; Confidence; Environment; Self-control; Students' motivation.
ENThe main direction in training contemporary specialists is to teach them to master the situations of social change and to improve them in a creative way. Thus, how effectively an educational system is functioning is concurrent with studies of students' motivation and support from that environment. The article analyzes factors that determine students' motivation: self-confidence, achievement goals, self-control and environment. At first the concept of motivation and factors that determine motivation are discussed. Then the results of research of academic youth' motivation are analyzed. [From the publication]