LTLoginę straipsnio, skirto atskleisti stipriąsias ir silpnąsias rinkodaros kultūros dimensijas Lietuvos įmonėse, struktūrą nusako suformuluotam tikslui įgyvendinti išskirtų uždavinių sprendimo seka. Pirmoje straipsnio dalyje pristatomi rinkodaros kultūros sluoksniai, komponentai, rinkodaros kultūros tyrimo struktūra. Antroje dalyje nurodomos priežastys, lėmusios tyrimo imtį ir tyrimo metodo pasirinkimą. Trečioje dalyje pateikiami rinkodaros kultūros dimensijų reitingai Lietuvos įmonėse. Ketvirtoje dalyje apibendrinami tirtų Lietuvos įmonių demografiniai ir geografiniai požymiai bei jų įtaka vertinant rinkodaros kultūrą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Rinkodaros kultūra; Rinkodaros kultūros dimensijos; Rinkodaros kultūros sluoksniai; Marketing culture; Marketing culture dimension; Marketing of cultural layers; The dimensions of marketing culture; The layers of marketing culture.
ENThe logical structure of the paper, which aims to emphasize strong and weak aspects of marketing culture dimensions in Lithuanian companies, is outlined by the sequence of objectives in the implementation of defined goals. The layers, components of marketing culture are introduced in the first part of the paper herewith disclosing the structure of marketing culture research. The second part discusses the reasons that influenced the research sample and choice of methods. The ratings of Lithuanian companies according to the dimensions of their marketing culture are shown in the third part. The last part analyses the impact of demographic and geographic characteristics of Lithuanian companies to the evaluation of marketing culture. [From the publication]