LTVerslo globalizacija iškėlė naujus prioritetus tarpkultūrinei vadybos teorijai ir praktikai. Šio straipsnio tikslas – pasiūlyti naują modelį organizacinės kultūros su skersiniais kultūriniais matmenimis, remiantis tarpkultūrinės vadybos ir organizacijos kultūros teorijomis. Straipsnio uždaviniai yra šie: a) atskleisti tarpkultūrinės vadybos ir organizacijos kultūros esmė; b) atlikti empirinį organizacijos kultūros tyrimą Philip Morris, Lietuva, įmonėje, remiantis G. Hofstede metodologija; c) pasiūlyti organizacijos kultūros modelį, paremtą tarpkultūrinėmis dimensijomis. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: G. Hofstcdc kultūros dimensijos; G. Hofstede kultūros dimensijos; Organizacijos kultūra; Philip Morris Lietuva; Tarpkultūrinė vadyba; Cross-cultural management; G. Hofstede's cultural dimensions; G.Hofstede's cultural dimensions; Lithuania; Organizational culture; Philip Morris Lietuva.
ENBusiness globalization raised the new priorities for cross-cultural management theory and practice. The goal of this article is according to cross-cultural management and organizational culture theories to propose a new model of organizational culture with cross-cultural dimensions. The objectives of the paper are as follows: a) to disclose the essence of cross-cultural management and organizational culture; b) to carry out the empirical research of organizational culture in a selected Lithuanian company under the G. Hofstede's methodology; c) to propose a model of organizational culture, which is based on cross-cultural management principles. [From the publication]