LTDarbo tikslas - išanalizuoti Lietuvos plaukimo ir tinklinio trenerių kvalifikacijos tobulinimo poreikį ir profesinius lūkesčius. Uždaviniai: 1) kokybiniu (lyties, amžiaus, profesinės kvalifikacijos) požiūriu išanalizuoti šalies plaukimo ir tinklinio trenerius; 2) nustatyti trenerių kvalifikacijos tobulinimo ir mokslines-metodinės paramos poreikį bei požiūrį į jos aktualumą; 3) nustatyti pagrindines profesines problemas, su kuriomis treneriai susiduria savo darbe, ir jų lūkesčius. Duomenys analizei buvo surinkti anketavimo metodu. Anketavimas vykdytas 2001 m. spalio mėnesį. Į anketos klausimus atsakė 104 plaukimo ir tinklinio treneriai. Atlikto tyrimo rezultatai parodė, kad Lietuvos plaukimo ir tinklinio treneriai - vidutinės kartos žmonės, turintys solidų pedagoginio darbo stažą (15-21 metus), patys aktyviai sportavę (plaukikai - 11-13 metų, tinklininkai - 18-19 metų) ir pasiekę gerų pasirinktos sporto šakos sportinių rezultatų. Taip respondentų dominuoja moterys (atitinkamai 72,97 ir 70%). Visi treneriai turi aukštąjį išsilavinimą arba jo siekia, didžioji dauguma jų yra patenkinti pasirinkta profesija ir įgytomis žiniomis studijų metais. Kursai ir seminarai yra efektyviausia ir priimtiniausia kvalifikacijos tobulinimo forma, būtent juose dauguma respondentų (72,11%) per pastarąjį dešimtmetį tobulinosi.Vis dėlto nemažai trenerių dar jaučia profesinių žinių stygių, tačiau profesinei savišvietai patys treneriai skiria per mažai dėmesio. Siekiant aukštesnių profesinių rezultatų labai aktualus yra profesionalus sporto veiklos administravimas - šalies bei miestų plaukimo ir tinklinio federacijų kompetentinga veikla. Treneriai jaučia mokslinės-metodinės pagalbos stygių dirbdami su įvairaus lygio sportininkais, tačiau didžiausias jos poreikis dirbant su meistriškumo tobulinimo ir didelio meistriškumo grupių sportininkais. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kvalifikacija; Mokslinė-metodinė parama; Plaukimas; Profesiniai lūkesčiai; Tinklinis; Treneris; Treneris, plaukimas, tinklinis, kvalifikacija, mokslinė-metodinė parama, profesiniai lūkesčiai; Coach; Great results. Among the coaches women coaches professional development, scientific assistance,; Professional development; Professional expectations; Scientific assistance; Swimming; Volleyball.
ENThe aim of the study was to explore professional expectations and to analyse the need for professional development of Lithuanian swimming and volleyball coaches. Objectives were as follows: 1) to analyse swimming and volleyball coaches in a qualitative way (sex, age, professional competence); 2) to determine their need for professional development and for scientific assistance as well as their attitude towards its necessity; 3) to determine the main professional problems and expectations coaches encounter with in their work. […] The results of the research results showed that swimming and volleyball coaches working in Lithuania are of medium age (age average - 37,6 years women and 41,8 years men) having 13,05-21,13 years of work experience who personally were actively involved in sport in the past (11,56-19,5 years) and had achieved prevail (72,12%). All coaches have higher education or study to obtain it. The majority of them are content with the profession they have chosen or education they obtained during their study years. Courses and seminars are the most effective and the most convenient form for professional development. Tin's is how the majority of respondents (72,11%) developed their professional competence in the last decade. Nevertheless, coaches experience a great need for professional development, although coaches give insufficient attention to their self-education. In order to achieve higher professional results professional management of sport activities, i.e. the work of managers of swimming pools and national as well as local sports federations, is very important. […]. [From the publication]