LTStraipsnyje analizuojamas paveldo produkcijos vaidmuo Kuršių nerijos šiaurinėje dalyje. Šis regionas pasižymi priklausymo atskiroms nacionalinėms valstybėms kaita (Vokietija, Tarybų Sąjunga, Lietuva), migracija ir gyventojų mobilumu. Kartu nuo pat XIX amžiaus pabaigos Kuršių nerija buvo ir lieka turistams patraukli vieta. Nidos (Nidden) pavyzdžiu straipsnyje atskleidžiama, kaip čia buvo pasitelktas senasis kuršių paveldas ir kaip jį įvairiais laikotarpiais kūrė įvairūs socialiniai subjektai. Po Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo 1991 metais nacionalinės ir vietinės politinės pastangos buvo sutelktos naujai turizmo infrastruktūrai Kuršių nerijoje kurti, bandant transformuoti jos sovietinį įvaizdį ir pakeisti jį europietišku. Kuršių nerijos istorija ir kultūrinio paveldo kūrimas, atrodo, yra diskutuotinas ir lankstus procesas. Paveldas nėra sustingusi sąvoka; jis formuojamas ir performuojamas, žvelgiant istoriškai, remiantis politiniais, ekonominiais ir visuomeniniais interesais ir procese dalyvaujančių socialinių veikėjų galių ištekliais. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kultūros paveldas; Kuršių nerija; Lietuviškasis identitetas; Mažoji; Mažoji Lietuva; Sociokultūrinė antropologija; Sovietinis identitetas; Turizmas; Vokiškasis identitetas; Cultural heritage; Curonian Spit; German identity; Lithuania Minor; Lithuanian identity; Socio-cultural anthropology; Soviet identity; Tourism.
ENThe region of Lithuania Minor to which the northern part of the Curonian Spit belongs, has been characterized by changing national affiliation in the course of the twentieth century (Germany, Soviet Union, Lithuania) and the resulting change of population. The following article analyses how different social actors have recurred to and managed the Curonian Spit's cultural heritage. It shows how Curonian cultural heritage has been mobilized for the making of nationalist identities. Taking the case of the village of Nida (Nidden) it is shown that heritage is nothing fixed or given but is, in fact, produced over the course of time depending on the political, economic and social interests of the social factors involved as well as on the societal background. The example of the Curonian Spit and the making of cultural heritage is a contested and flexible process. Heritage is nothing fixed or given but is made and remade over the course of time, depending on the political, economic and social interests and power resources of the social factors involved. My examples have shown how the production of Curonian heritage has flexibly contributed to the making of German, Soviet as well as Lithuanian identities. [From the publication]