LTLietuvoje pastaruoju metu ypač aktuali emigracijos problema. Emigracija yra susijusi ne tik su ekonominiais sunkumais, bet ir su didele įtampa tarpusavio santykiuose, socialinio bendradarbiavimo įgūdžių stoka, nepakankamu savęs paties ir savo galimybių vertinimu, pagarbos kitam stoka. Suaugusiųjų švietimas gali vykdyti bendruomenių švietimo funkciją, sudaryti prielaidas joms kurtis. Šiame kontekste yra aktualūs projektai, įgyvendinantys ne tik ugdymo, bet ir asmenybės psichikos būsenos harmonizavimo, tai yra terapijos, tikslus. Poetikos terapijos galimybės plačiai nagrinėtos sergančiųjų šizofrenija ar depresija įgalinimo kontekste, mažiau analizuotas poetikos terapijos projektų rengimas sveikiems asmenims. Mokslinėje literatūroje pasigendama analizės, kuo suaugusiems žmonėms naudingas įsitraukimas į ugdomuosius terapijos projektus, kokių kompetencijų įgyja žmonės juose dalyvaudami. Šiame darbe analizuojami 10 metų vykdyti įvairūs poetikos terapijos projektai, skirti pedagogams, neįgaliųjų organizacijų vadovams, silpnaregių ir aklų vaikų tėvams, kaimo bendruomenės moterims, siekiama įvertinti jų edukacinę vertę. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Poetikos terapija, andragogika, bendruomenė, pilietinis ugdymas; Poetikos terapija, andragogika, bendruomenė, pilietinis, ugdymas; Poetic therapy, andragogy, community, civic education.
ENThe author of this article discusses social tension, a lack of tolerance and a lack of social communicational skills in the society. Different poetry therapy projects ran in Lithuania during 10 years. Parents of weak eyed and blind children, leader of organizations of disabled people, women of village and teachers of secondary schools took part in poetry therapy projects. Literature was used as a catalyst for disclosure of personal meaning and for involvement persons into educational dialog. Theoretically poetic therapy is based on tradition of cultural spiritual tradition of transformative learning. Basic understanding of techniques of poetry therapy is presented, and the material of qualitative research is discussed. All sessions of poetry therapy were observed, behavior, mood and told sentences were fixed. Content analysis was used for data analysis. The main categories: position of personality, cognition of inner experiences, problems of profession, humanities in educational environment, social points of view and transformation were revealed - these categories represent spheres of life. Author discusses what problems block possibilities to live better, to realize the self in society and how poetic therapy projects helped people to develop their skills of social communication, self-cognition, to evaluate the values and to find own position. Poetic therapy projects served for personal development and for strengthening of communities, for civic education. [From the publication]