LTPagrindinė dabarties ir ateities tendencija bei iššūkis suaugusiajai visuomenės daliai – mokymasis visą gyvenimą. Suaugusiųjų mokytojas pastaruoju metu vaidina reikšmingą vaidmenį suaugusio žmogaus mokymosi procese. Naujiems vaidmenims sėkmingai atlikti suaugusiųjų mokytojui reikalingi nauji įgūdžiai, kuriuos jis gali įgyti pats nuolat mokydamasis. Mokslinių teorijų analizė rodo, kad stipri motyvacija mokytis, gebėjimas daryti lemiamus sprendimus ir mokėjimas mokytis andragogui padeda andragogui veiksmingai atnaujinti ar įsisavinti žinias, įgūdžius, keisti požiūrius, o tai itin svarbu dirbant su suaugusiaisiais. Suaugusiųjų mokytojo profesinį tobulėjimą sudaro daug komponentų, apimančių profesines ir bendrąsias kompetencijas. Straipsnyje nagrinėjama andragogų gebėjimų mokytis tema, apžvelgiama mokymosi mokytis kompetencijos reikšmė andragogo profesionalumui tobulinti. Siekiant ištirti andragogų mokymosi mokytis raiškos tendenciją buvo atliktas empirinis tyrimas. Jo rezultatai rodo, kad andragogai aukštai vertina savo mokymosi mokytis kompetenciją. Mokymosi mokytis kompetencija suvokiama kaip gebėjimas efektyviai rinkti, apdoroti, išsaugoti, atgaminti ir panaudoti informaciją, planuoti savo veiklą ir įgytas žinias bei įgūdžius panaudoti kitų veiklų kontekstuose. Suvokdami mokymosi mokytis aktualumą ir reikšmę mokymosi rezultatams, andragogai prioritetinėmis savęs tobulinimo sritimis įvardija mokymosi technikų gilinimą, atminties lavinimą, veiksmingų informacijos įsiminimo ar atgaminimo būdų įgijimą, informacijos.Reikšminiai žodžiai: Andragogas; Mokymasis visą gyvenimą; Mokymasis visą gyvenimą, mokymosi mokytis kompetencija,andragogas; Mokymosi mokytis kompetencija; Adult educator; Learning to learn competence; Life-long learning; Life-long learning, learning to learn competence, adult educator.
ENThe main present and future tendency and challenge to the adult part of society is lifelong learning. An adults’ teacher has been currently playing a significant role in the process of adult’s learning. In order to successfully perform new roles, an adults’ teacher needs new skills that he may acquire through lifelong learning. The analysis of scientific theories shows that a strong motivation to learn, the ability to make crucial decisions and the ability to learn help the andragogue to effectively update or assimilate knowledge, skills, change attitudes, which is particularly important when working with adults. An adults’ teacher’s professional development consists of many components covering professional and generic competences. The paper examines the topic of andragogues’ ability to learn, gives an overview of the significance of the competence of learning to learn for the improvement of andragogue’s professionalism. Seeking to investigate the tendency of the expression of andragogues’ learning to learn, an empirical study was carried out. Its results show that andragogues highly evaluate their learning to learn competence. The learning to learn competence is perceived as the ability to efficiently collect, process, save, reproduce and use information, plan one’s activities and use acquired knowledge and skills in the contexts of other activities. Understanding the relevance of learning to learn and significance for learning results, andragogues name the deepening of teaching techniques, memory training, acquisition of effective ways of memorising or reproducing information as the priority areas of self-improvement.