LTStraipsnyje nagrinėjamas suaugusiųjų švietimo veikėjų ir suaugusiųjų švietimo profesionalų ir kitų suaugusiųjų švietimo veikėjų kompetencijų ryšys. Paprastai išskiriami trys suaugusiųjų švietimo veikėjų tipai: profesionalai (patys suaugusiųjų švietėjai), suaugusiųjų mokymo teikėjai (įstaigos ir organizacijos) ir darbdaviai. Analizė atskleidžia, kad veikėjai apima kultūros, švietimo, socialinės srities, veiklos pasaulio ir kitų sričių atstovus. Ryšiai su šiais veikėjais reikalauja išplėsti andragogų vadybines kompetencijas į tokias sritis kaip komunikacija ir viešieji ryšiai, viešosios politikos analizė bei lobizmas ir kitos. Suaugusiųjų švietimo sistemos plėtrai labai svarbu, kad kiti veikėjai turėtų reikalingas andragogines kompetencijas, susijusias su suaugusiųjų švietimo būtinybės, jo organizavimo ir finansavimo supratimu. Atsakomybė už kitų veikėjų „andragoginę profesionalizaciją“ yra andragogų profesionalų atsakomybė. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Andragogai; Andragogų kompetencijos; Suaugusiųjų švietimas; Suaugusiųjų švietimas, andragogai, andragogų kompetencijos,; Veikėjai; Veikėjai, veikėjų andragoginės kompetencijos; Veikėjų andragoginės kompetencijos; Agents; Agents, stakeholders, andragogy, competences; Andragogy; Competences; Stakeholders.
ENUsually three types of agents (stakeholders) are associated with adult education: professionals, employers and training providers. Analysis shows that division of adult education actors into three abovementioned categories is too limited. Adult education professionals and adult education has relations with much bigger number of agents (stakeholders) including representatives from culture, social, education spheres and business world and others. Relationships with those agents requite expansion of adult education professionals' managerial competences such as public relations and communication, public policy analysis and lobbying and others. It is very important for the development of adult education system that other agents have necessary understanding about necessity of adult education, of its functioning and of its financing. Responsibility for andragogical "professionalization" of other agents lies on adult education professionals. [From the publication]