LTPastarieji motyvacijos tyrimai parodė, kad vienas iš būdų motyvuoti darbuotojus yra įmonių socialinė atsakomybė (ĮSA). Buvo nustatyta, kad ĮSA teigiamai įtakoja darbuotojų kaitą, įdarbinimą, pasitenkinimą, lojalumą ir įsipareigojimą, ir todėl darbdaviai gali pasinaudoti ĮSA politika didinant darbuotojų motyvaciją. Savo ruožtu daugiau motyvuoti darbuotojai labiau domisi savo veikla, gauna daugiau pasitenkinimo ir pasitikėjimo savimi. Straipsnio tikslas yra ištirti įmonių socialinės atsakomybės poveikį vidinei darbuotojų motyvacijai. Mokslinės literatūros analizė atskleidė, kad yra dviejų tipų ĮSA: vidinė ir išorinė. Vidinė ĮSA apima veiklą, nukreiptą į darbuotojus, o išorinė yra su klientais, bendruomene ir verslo partneriais susijusi socialiai atsakinga veikla. Tyrimo rezultatai rodo, kad vidinė ir išorinė ĮSA veikla teigiamai koreliuoja su vidine darbuotojų motyvacija. Vidinė ĮSA stipriau susijusi su vidine darbuotojų motyvacija, negu išorinė ĮSA dimensija. Su klientais susijusi ĮSA veikla stipriau koreliuoja su vidine darbuotojų motyvacija, negu veikla, susijusi su vietine bendruomene ar verslo partneriais. Silpniausias ryšys nustatytas tarp vidinės darbuotojų motyvacijos ir į verslo partnerius nukreiptos ĮSA veiklos. Tyrimo rezultatai taip pat leidžia teigti, kad yra labai stiprus ryšys tarp vidinių ir išorinių ĮSA faktorių. Galima daryti prielaidą, kad ĮSA nėra daugiadimensinis konstruktas. Šis rezultatas neatitinka kitų tyrinėtojų pastebėjimų.Reikšminiai žodžiai: Corporate governance; Darbuotojų elgsena; Internal corporate social responsibility, External corporate social responsibility; Internal employee motivation; Išorinė korporacijos socialinė atsakomybė; Korporacijos vadyba; Lithuania; Motyvacija (psichologija); Socialinė atsakomybė; Vidinė darbuotojų motyvacija; Vidinė korporacijos socialinė atsakomybė; Corporate governance; Employees behaviour; External corporate social responsibility; Internal corporate social responsibility; Internal employee motivation; Išorinė socialinė atsakomybė; Korporatyvinis valdymas; Lithuania; Motivation (psychology); Social responsibility; Vidinė darbuotojų motyvacija; Vidinė socialinė atsakomybė.
ENThe purpose of this paper is to examine the impact of corporate social responsibility (CSR) on internal employee motivation. A survey was conducted among 274 employees from medium and large enterprises engaged in CSR activities in Lithuania. The research hypotheses were tested using correlation and regression analysis using factor scores from a principal component factor analysis. The findings suggest that internal and external CSR activities positively correlate with internal employee motivation. Internal CSR was found to be stronger related to internal employee motivation than all the external CSR dimensions. Regarding the external CSR, customer-related activities indicated stronger correlation with internal employee motivation than local communities and business partners related CSR activities. The weakest relation was found between internal employee motivation and business partners related CSR activities. This study is limited to one country under investigation, therefore further research needs to be extended to other countries. The survey is conducted in the period of economical recession. In order to assess the generality of the findings, it is suggested to repeat the research in a stable economy situation. Executives could use the results of the research to resolve practical dilemmas by giving priority to the areas of CSR which facilitate employee internal motivation enhancement. By revealing the importance of CSR activities to employee internal motivation enhancement, this study contributes to the CSR investigation arena. [text from author]