Evaluation of the implementation of national export developement strategy : case study of the Republic of Lithuania

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Evaluation of the implementation of national export developement strategy: case study of the Republic of Lithuania
Alternative Title:
Nacionalinės eksporto plėtros strategijos įgyvendinimo vertinimas: Lietuvos Respublikos atvejis
In the Journal:
Intelektinė ekonomika. 2012, t. 6, Nr. 1(13), p. 776-797
Summary / Abstract:

LTLietuva yra maža atvira ekonomika su santykinai nedidele vidaus rinka, todėl vienas iš svarbiausių jos ekonominio augimo, konkurencingumo didėjimo, valstybės balanso teigiamų pokyčių veiksnių yra lietuviškų prekių eksporto plėtra. Straipsnio tikslas yra įvertinti Lietuvos Respublikos 2009–2013 m. eksporto vystymo strategiją ir jos įgyvendinimą. Lietuvos eksporto plėtros strategija 2009–2013 m. orientuota į tris pagrindines veiklos sritis: naujų eksporto partnerių paieška, eksportuojančiųjų įmonių veiklos efektyvumo didinimas, investicijų skatinimas. Paslaugų sektorius Strategijoje laikomas prioritetu. Atlikta 130 Lietuvos pramonės įmonių vadovų apklausa parodė nepakankamą Lietuvos eksporto plėtros priemonių išnaudojimą. Apie 14 proc. pramonės įmonių eksporto skatinimo priemones finansavo iš savo asmeninių lėšų. Tai rodo nepakankamą informacijos sklaidą verslo sektoriui apie galimybes gauti valstybės dotacijas bei santykinai dideles laiko sąnaudas administruojant valstybės paramą, ypatingai atsižvelgiant į sparčius tarptautinių rinkų paklausos pokyčius. Kitas aspektas, dėl kurio nepakankamai efektyviai išnaudojamos Lietuvos eksporto plėtros priemonės, – jos tik iš dalies atitinka įmonių lūkesčius. Lietuvos eksporto strategija daugiausia orientuota į naujų užsienio partnerių radimą bei Lietuvos pramonės produkcijos paklausos plėtrą, tačiau nepakankamai dėmesio skiriama gamybinių pajėgumų plėtrai ir optimalaus gamybos lygio užtikrinimui.Reikšminiai žodžiai: Eksportas; Eksporto strategija; Gamybiniai pajėgumai; Export; Export strategy; Production capacity.

ENAs a result of globalization and the changing business environment a lot of business companies have to undergo a deep transformation process to become more international in their export. Export is a key determinant in achieving economical growth of the state and a higher level of competition in the domestic market, but there is no proof that export promotion made by the state is efficient to stimulate export activities. The article aims to evaluate Export Development Strategy of the Republic of Lithuania for 2009-2013 and its implementation. The article evaluates the implementation of export strategy of the Republic of Lithuania through a survey and measures the production capacity of the industrial sector in Lithuania. The research findings show that a small part of industrial companies could effectively facilitate the state export encouragement measures because of their lack of production capacity. [text from author]

ISSN:
1822-8011
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/36610
Updated:
2018-12-17 13:15:46
Metrics:
Views: 32    Downloads: 3
Export: