LTPagrindinis straipsnio tikslas aptarti kūrybingumo prielaidas ugdyme, remiantis ugdymo konteksto apžvalga ir konceptualiomis ugdymo strategijas pagrindžiančiomis teorinėmis nuostatomis. Straipsnyje apžvelgiami socialiniai veiksniai, kultūros konteksto bruožai ir švietimo organizacijos pokyčiai, sąlygojantys reikalavimus žmogui bei jo ugdymui XXI a. Remiamasi teorinių bei empirinių edukologinių tyrimų, atliktų 1994-2009 metais, rezultatais. Rengiant straipsnį naudoti mokslinės literatūros, dokumentų, tyrimų analizės, jos rezultatų apibendrinimo, interpretavimo bei sisteminimo metodai. Kūrybingumo ugdymą aktualizuoja prieštaravimai ir vystymosi tendencijos, kurios atsiskleidė tyrimo rezultatų analizės bei jų apibendrinimo procese: ugdymo universalumo ir specifiškumo santykis, tęstinumo ir atnaujinimo dermė, esminė profesinio rengimo nuostata – ugdyti žmogų savo gyvenimui, profesionalą ir pilietį. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Habitus; Kūrybingumas; Kūrybingumo prielaidos; Nepateikiami; Socialinės transformacijos; Ugdymas; Creativity; Creativity Assumptions; Education; Habitus; Nepateikiami; Social Transformation.
ENArticle aims at discussing the prerequisites for creativity in education based on the overview of educational context and conceptual theoretical education strategies. Social factors, cultural context and changes of educational institutions in the XXI century are briefly surveyed. Creativity development becomes vital due to contradictions between universality and specificity, continuity and renewal of education as well as the basic aim of vocational training-to educate an individual ready-for-life, a professional citizen. [From the publication]