LTGlobalizacijos, Europos integracijos, Nepriklausomybės atkūrimo procesai sąlygoja pokyčius Lietuvoje, išryškindami žmogiškojo ir socialinio kapitalo reikšmingumą ir sukuria prielaidas socialinių profesijų kiekybinei ir kokybinei kaitai. Kita vertus, socialinės veiklos profesionalų (pedagogų, socialinių pedagogų ir socialinių darbuotojų) rengimo, kvalifikacinių mokymų ir atestacijos rezultatai skatina diskutuoti apie socialinės partnerystės ir bendradarbiavimo problemiškumą valstybinėse ir nevyriausybinėse socialinėse organizacijose (ikimokyklinio ugdymo įstaigose, mokyklose, socialinių paslaugų ar vaikų dienos centruose ir pan.) ir socialinių profesijų atstovų kompetencijos plėtotės būtinybę. Šiame straipsnyje remiantis mokyklos, kaip besimokančios bendruomenės ir socialinio darbo, kaip socialinės pagalbos institucijos sampratomis analizuojami socialinės srities profesionalų veiklos ir jų rengimo ypatumai socialinės partnerystės kontekste. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Bendradarbiavimas; Edukologija; Socialinė partnertystė; Socialinė partnerystė ir bendradarbiavimas; Studijų kaita; Changes of studies; Colaboration; Education; Social partnership; Social partnership and collaboration.
ENThe article is dealing with concept of school as professional learning community and concept of social work in the context of social partnership and social tensions. The aim of the article was to discuss school as professional learning community and emphasise dilemmas related to the development of social partnership and collaboration. The idea of school as professional learning community - to be a centre for life-long learning responding to the community is at the core of the first part of article. Second part of the article is related to the concept of the social professions. [From the publication]