Socialinė partnerystė - prielaida šiuolaikinių dailės mokytojų kompetencijų įgijimui

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Socialinė partnerystė - prielaida šiuolaikinių dailės mokytojų kompetencijų įgijimui
Alternative Title:
Social partnership as a suggestion for achievement of competences of modern art
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje apžvelgiamos šiuolaikinės dailės mokytojo veiklos sritys ir kompetencijos, akcentuojant jų įgijimą socialinio dialogo erdvėje. Apibendrinus dailės mokytojo veiklą išskirtos šios veiklos sritys: ugdymo strategijų kūrimas bei asmenybės vystymo prognozavimas; ugdymo turinio planavimas ir sisteminis sutvarkymas, programų kūrimas; mokymo/si proceso valdymas; efektyvių edukacinių technologijų ir mokymo/si priemonių kūrimas bei panaudojimas; papildomojo ugdymo/si proceso valdymas; bendradarbiavimas su pedagogais ir mokinių tėvais; nuolatinis profesinės kompetencijos plėtojimas ir vystymas; vizualinės aplinkos kūrimas; meninių projektų valdymas. Norint dirbti šiose veiklos srityse dailės mokytojas turi būti įgijęs šias kompetencijas: bendrąją kultūrinę kompetenciją, mokytojo dalykinę kompetenciją ir mokytojo profesinę kompetenciją. Šių kompetencijų įgijimui svarbi aplinka, kurioje mokomasi. Viena iš mokymosi aplinkų – įvairios ugdymo institucijos, kuriose rengiamasi tikrajai gyvenimo praktikai. Todėl, realizuojant priimtus susitarimus, aktualiu tampa bendradarbiavimas su socialiniais partneriais. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Dailės mokytojas; Kompetencijos; Partnerystė; Socialinė partnerystė, dailės mokytojo kompetencijos; Art teacher; Art teachers competencies; Competences; Partnerhip; Social partnership.

ENThe article analyses modern art teachers' activity fields and competences putting accent on their achievement in the space of social dialogue. Main spheres of art teachers' activity, such as: creation of educational strategies and prognoses of personality development; planning of educational content and systematic order, creation of study programs; management of teaching/learning process; creation and usage of effective educational techniques and teaching/learning materials; management of extra teaching/learning process; cooperation with teachers and parents; permanent development of professional competence; creation of visual environment; management of artistic projects are discussed in this article. An art teacher who wants to work in these spheres has to possess such competencies: general cultural competence and teacher's professional competence. Educational environment is very important for achievement of these competences. Different educational institutions, where teachers are trained for real practice in life, are important academic environments. That is why cooperation with social partners is very important for realization of initiated decisions. [From the publication]

Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/36453
Updated:
2017-06-07 23:29:51
Metrics:
Views: 24
Export: