LTLietuvai atgavus nepriklausomybę žmonės išsiveržė iš priespaudos ir pajuto laisvės skonį. Pakito ne tik suaugusiųjų, bet ir vaikų požiūris į gyvenimo vertybes. Į mokymo programas įtraukta tikyba, etika – dalykai, ypač reikšmingi auklėjamuoju požiūriu. Tikybos pamoka svarbi tuo, kad joje mokytojas supažindina mokinius su krikščioniškuoju doriniu idealu, atskleidžia tikėjimo reikšmę. Šiame straipsnyje rašoma apie įvairių veiksnių tikybos mokytojui keliamus reikalavimus ir tų reikalavimų nulemtus tikybos mokytojo vaidmenis. Be teorinio tikybos mokytojo vaidmenų apibūdinimo, pateikiami aprašomojo pobūdžio tyrimo duomenys. Pasak jų, bažnyčia skatina mokytojus sekti Jėzaus mokslu ir jį skleisti mokiniams. Mokykloje vyksta tiesioginis religinis ugdymas, todėl mokyklos vadovybė turi kurti visas sąlygas tikybos mokytojui, kad religinis vaikų ugdymas būtų vaisingas. Tikybos mokytojas yra ne tik žinių teikėjas, bet ir teologinio mąstymo formuotojas. Šis formavimas vyksta pamažu – augant pačiam vaikui. Teologinis mąstymas yra esminis religinio auklėjimo ir mokymo uždavinys, nes tik nuo to priklauso jo tolesnis požiūris į gyvenimą. Teologinis mąstymas įgalina suvokti krikščioniškojo gyvenimo prasmę. Be to, tikybos mokytojas yra ne tik religijos mokytojas, bet ir socialinis pedagogas, kadangi socialumas – kelias į vaikų religijos mokymą. Vis dėlto mokytojams nelengva skleisti religinio gyvenimo vertę ir prasmę, o mokymo turinys nėra mokinių su dideliu dėmesiu priimamas.Reikšminiai žodžiai: Jėzaus mokslas; Jėzus; Katalikiškas ugdymas; Katalikų bažnyčios vadovybė; Katechetikos centrai; Krikščioniškos dorybės; Mokykla; Mokytojas; Teologinis mastymas; Vertybės; Catholic education; Centres of catechists; Christian goodnesses; Goverment of catholic churc; Jesus; School; Science of Jesus; Teacher; Theology thinking; Values.
ENAfter the restoration of independence of Lithuania, people were freed from oppression and felt the taste of freedom. Adults and children’s attitudes towards life virtues changed. Religion and ethics – the subjects particularly significant from the educational point of view, were included into study programmes. The subject of religion is important because the teacher familiarises students with moral ideas of Christianity and reveals the essence of faith. This article tells about the requirements teachers of theology face with regard to various factors, and teachers’ role determined by these requirements. Apart from the theoretical definition of a theology teacher, the article also provides the data of a descriptive research. According to it, the church encourages teachers so follow Christology and reveal it to students. Schools provide direct religious education; therefore, school managements have to provide theology teachers with all conditions necessary to ensure fruitful religious education of children. A theology teacher is not only a provider of knowledge, but also a former of theological thinking. Formation of theological thinking develops gradually. Theological thinking is the key objective of theological education and teaching, since it is the only factor determining a person’s further attitude towards life. Theological thinking enables to perceive the meaning of Christian life. In addition, theology teacher is not only a teacher of religion, but also a social pedagogue, since sociability is a path to children’s theological teaching. However, it is not easy for teachers to disseminate virtues and meanings of theological live, and the study content is not accepted by students with careful attention.