LTKadangi visuomenė ir žinios keičiasi greitai, formuojasi nauja švietimo sistemos misija – modernizuoti pačią švietimo sistemą. Vykstant Lietuvos švietimo reformai buvo atnaujintas bendrojo ir profesinio ugdymo turinys, įdiegtos naujos programos, mokytojams ir mokykloms sudarytos sąlygos individualizuoti ugdymo turinį. Per pastaruosius penkiolika metų iškelti nauji profesiniai ir asmenybiniai reikalavimai pedagogams. Taip pat ieškoma būdų, kaip skatinti pedagogų profesinę savimonę ir išradingumą, kaip patobulinti jų veiklos būdus. Vienas iš tokių būdų – tarptautiniai projektai ir programos, kur dalyvauja Lietuvos švietimo institucijos. Europos Sąjunga, prisidėdama prie valstybių narių švietimo kėlimo, skatina jų bendradarbiavimą – keitimąsi specialistais, studentais, dėstytojais, informacija. Šis bendradarbiavimas yra remiamas įvairiais tarptautiniais projektais ir programomis. Straipsnyje analizuojama problema: ar Kauno profesinių mokyklų pedagogų dalyvavimas įvairiuose tarptautiniuose projektuose turi įtakos jų pedagoginės veiklos pokyčiams ugdymo turinio atžvilgiu? Straipsnio tikslas – išnagrinėti tarptautinių projektų įtaką profesinio ugdymo turinio realizavimui. Tarptautiniuose projektuose dalyvavusių pedagogų veiklos pokyčiai (ugdymo turinio atžvilgiu) buvo tirti anketavimo metodu. Respondentais pasirinkti Kauno profesinių mokyklų dėstytojai. Kauno mieste 2004–2005 mokslo metais buvo 8 profesinės mokyklos, tyrime dalyvavo 30 respondentų.Reikšminiai žodžiai: ES projektai; Kvalifikacija; Profesijos mokytojai; Profesinio ugdymo turinys; Profesinis mokymas; Profesinė mokykla; Tarptautiniai projektai; Ugdymo turinys; EU projects; Educational content; International projects; Professional Teachers; Qualification; Vocational Curriculum; Vocational school; Vocational training.
ENThe article deals with teachers, working in vocational schools of Kaunas, their attitude towards changes in their education process and how these changes are effected by international projects. Respondents stated that the greatest effect on their educational process was made by stimulation, of pupils' discussions, maintenance of positive emotional climate, and curriculum renovation. The research results showed that of international projects most influenced teaching curriculum renovation, maintenance of positive emotional climate, used foreign literature in teaching curriculum renewal process and preparing individual teaching programs. Teachers evaluated their participation in international projects very positive by expressed interest in further involvement. [text from author]