LTBendru atveju lengvatinio apmokestinimo kompanijų kūrimas yra efektyvus įrankis planuojant mokesčius ir valiutų judėjimą. Straipsnio tikslas yra detaliai išnagrinėti lengvatinio apmokestinimo veiklos reiškinį. Straipsnyje aptarti tarptautinio mokesčių planavimo metodai ir būdai, lengvatinio apmokestinimo kompanijų charakteristikos liudija, kad yra legalių kelių įmonėms optimizuoti apmokestinimo lygį, nesipykstant su įstatymu. Tačiau aptarti metodai leidžia tuo pat metu daryti išvadą, kad mokesčių lygio optimizavimas taikant tarptautinio mokesčių planavimo priemones ir taikant lengvatinio apmokestinimo būdą, yra gana kvalifikuota administracinės veiklos rūšis, reikalaujanti, kad joje dalyvautų įvairių struktūrų ekspertai, ir taip pat taikyti informaciją iš labai plataus šaltinių rato. Konkretūs metodai ir būdai kiekvienu atveju turėtų būti individualūs, sekantys iš įmonės ir jos gamybos pobūdžio bei tikslų, keliamų investuotojų ir įmonės vadovybės bei kitų veiksnių. Apmokestinimo optimizacija nereiškia konflikto tarp įmonės ir valstybės. Galutiniai jų abiejų tikslai sutampa. Valstybė yra suinteresuota vystyti nacionalines įmones. Todėl iš esmės įmonės apmokestinimo optimizavimas – tai kompromisas tarp įmonės tikslų ir valstybės tikslų. Visos vyriausybės pastangos uždrausti vietinių firmų lengvatinio apmokestinimo veiklą negali būti pakankamai efektyvios, jei, kaip Lietuvos atveju, trečios šalys palieka galimybę pasinaudoti mokesčių rojumi legaliai.Reikšminiai žodžiai: Mokesčių vengimas; Ofšorinės zonos; Ofšorinės zonos, sandorių kainodara, mokesčių vengimas; Sandorių kainodara; Offshore zones; Offshore zones, transfer pricing, tax evasion; Tax evasion; Transfer pricing.
ENIn general, establishment of offshore companies is an effective tool in planning taxes and currency movement. The purpose of the article is to give a detailed examination of the phenomenon of offshore taxation activity. The article discusses the methods and modes of international tax planning, characteristics of offshore companies show the existence of legal ways for companies to optimise their taxation level, without getting into conflict with the law. But referring to the discussed methods, a conclusion can be made at the same time that taxation level optimisation by applying international tax planning measures and offshore taxation methods is quite qualified type of administrative activity requiring experts of various structures to be involved, as well as information from a very wide circle of sources to be applied. Specific methods and modes in each case should be individual matching the type and purposes of the company and its production, set by investors and management of the company and other factors. Taxation optimisation does not mean conflict between the business and the state. They both share the same final goals. The state is interested in development of national businesses. Therefore, company's taxation optimisation essentially represents a compromise between the company's goals and state goals. All efforts of the government to ban offshore activities of local companies cannot be sufficiently effective, if like in Lithuanian case, third countries neglect the possibility to make legal use of tax haven.