LTTyrimo tikslas - atskleisti profesijos pedagogų kompetencijų, kvalifikacijų ir jų asmenybės savybių santykį. Marijampolės kolegijoje dirbantiems 36 profesijos pedagogams, kurie turi sisteminį pedagoginį išsilavinimą ir 49 profesijos pedagogams, neįgijusiems jo, buvo pateiktas R. Ketelo 16 asmenybės faktorių klausimynas (SPFQ, 16PF), kurį sudaro 16 tarpusavyje nepriklausomų ir psichologiškai reikšmingų dydžių - asmenybės faktorių. Tyrimų duomenimis nustatėme profesijos pedagogų dominuojančias intelektualines, komunikacines bei emocines ypatybes ir palyginome su jų kompetencija. Straipsnyje atlikta profesijos pedagogų kvalifikacijų, kompetencijų ir asmeninių savybių analizė parodė, kad aukštos kompetencijos bei kvalifikacijos profesijos pedagogai pasižymi labiau teigiamomis asmenybės savybėmis nei žemesnės kvalifikacijos, kompetencijos profesijos pedagogai. Norėdami patirti veiklos sėkmę, profesijos pedagogai turi ne tik tobulinti savo profesinę kompetenciją bei kvalifikaciją, tačiau kartu pažinti ir savo asmenybės savybes, turimų vidinių galių tinkamumą bei panaudojimą šiai profesijai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Asmenybės faktoriai; Kompetencija; Profesijos pedagogų kvalifikacija; Competencies; Personalities; Personality factors; Professional qualifications of pedagogue; Professional qualifications of pedagogues.
ENThe aim of the research is to reveal the proportion of professional pedagogue's competencies, qualifications and personal qualities. The research analyzes the qualifications and competencies of 85 professional pedagogues. In the research wc used R.Ketel's questionnaire of 16 personality factors is used, what allow to establish 16 interdependent and psychologically significant units - factors of personality. The results of research show predominant intellectual, communicative and emotional features according the qualifications of professional lecturers and are compared them with possessed competencies. The analysis of professional lecturer's qualifications, competencies and personalities shows that the professional pedagogues with higher competencies and qualifications distinguish more significantly for their professional-personal features. Desiring to achieve the success in their activities the professional pedagogues have to improve not only the professional qualifications but also their competence. Besides they have to recognize they own personal features, inner abilities and possibilities of using them in their professions. [From the publication]