Paauglių, turinčių regėjimo neįgalumą, socialinių įgūdžių tyrimas : intrapersonalinis aspektas

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Paauglių, turinčių regėjimo neįgalumą, socialinių įgūdžių tyrimas: intrapersonalinis aspektas
Alternative Title:
Research into social skills of visually impaired teenagers': the intrapersonal aspect
In the Journal:
Kultūra - Ugdymas - Visuomenė. 2005, Nr. 1, p. 120-126
Summary / Abstract:

LTIškeliama regėjimo neįgalumą turinčių paauglių socialinių įgūdžių ugdymo problema, kaip svarbi asmens socialinės integracijos į visuomene sąlyga. Atskleidžiamas intrapersonalinių įgūdžių turinys. Taip pat pateikiamas regėjimo neįgalumą turinčių paauglių intrapersonalinių įgūdžių teorinis ir empirinis modelis. Remiantis tyrimo duomenimis, analizuojami specialiųjų ir bendrojo lavinimo mokyklų regėjimo neįgalumą turinčių paauglių intrapersonalinių įgūdžių: savęs pažinimo, savęs vertinimo ir savikontrolės ypatumai. Taip pat išryškinami tie įgūdžiai, kurių daugiausia stokoja regėjimo neįgalumą turintys paaugliai. Intrapersonaliniai įgūdžiai buvo palyginti ir lyties aspektu. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Intrapersonaliniai socialiniai įgūdžiai; Paaugliai; Paaugliai su regėjimo negalia; Regėjimo negalia; Socialiniai įgūdžiai; Adolescents; Intrapersonal skills; Social skills; Soocial skills,; Visually impaired; Visualy impaired teenagers.

ENThe article provides the results of the research into social skills of visually impaired teenagers'. The greatest attention is given to the disclosure the peculiarities of intrapersonal skills of visually impaired teenagers'. In order to disclose the level of intrapersonal skills of those schoolchildren, key attention has been concentrated on the skills in the area of self-knowledge, self-evaluation and self-control. These skills have a strong impact on the person's capacity to create and maintain positive mutual relationships. Data of the research, that included questioning of 211 teenagers having visual disorders, shows some peculiarities of intrapersonal skills possessed by those schoolchildren, reflected The peculiarities of intrapersonal skills were reflected not only with respect to the type of school, but also to the sex of respondents. The results of investigation show that intrapersonal skills of visually impaired teenagers' are not high enough. [From the publication]

Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/36073
Updated:
2017-03-30 18:27:08
Metrics:
Views: 37
Export: