LTStraipsnyje analizuojamos geografijos ir gamtos mokslų sąsajos. Geografija yra mokslo sistema, kurioje yra apie 900 mokslo šakų. Atlikta analizė išryškino, kad geografija jungia gamtos ir socialinių žinių sritis, užtikrinančias mūsų integruotą pasaulio suvokimą. Neseniai mokslininkai didelę reikšmę teikė visuomenės geografiniams tyrimams, todėl daugelyje pasaulio šalių geografija laikoma socialiniu mokslu. Bet pagal savo pobūdį geografija yra gamtos mokslas. Geografija kaip mokyklinis dalykas skiriasi nuo geografijos kaip mokslo. Nors pastaruoju metu geografija kaip dalykas įgijo socialinį aspektą, tačiau programoje dominuoja gamtos geografija. Didelę svarbą turi tarpdalykinė integracija su gamtos mokslais: biologija, chemija ir fizika. Tai leidžia mokiniams prisiminti ir praktiškai pritaikyti savo žinias. Šių mokslų žinios taip pat reikalingos analizuojant socialinę geografiją. Šiuolaikiniame ugdymo procese svarbu naudoti aktyvius mokymo metodus, kurie leistų mokiniams geriau suvokti žinias. Taikant aktyviuosius mokymo metodus, labai svarbūs teigiami mokytojo ir mokinių santykiai. Svarbu mokinius skatinti taip mąstyti, kad padėtų jiems aktyviai veikti šiuolaikinėje visuomenėje. Būtina bendromis geografijos ir gamtos mokslų mokytojų pastangomis siekti, kad ugdymo procesas būtų efektyvesnis (naudojant aktyvius metodus), leistų sumažinti žinių kiekį, įgyti įmanomų emocijų, išplėsti ir gilinti žinias šiuose dalykuose.Reikšminiai žodžiai: Gamtinė geografija; Gamtos mokslai; Geografija; Integravimas; Integruojančios sąsajos; Mokymosi procesas; Mokymosi procesas, socialinis aspektas, fizinė geografija, tarpdalykiniai ryšiai; Socialinis aspektas; Geography; Integrated links; Integrating; Natural geography; Natural sciences; Social aspect; Training process.
ENThis article analyses connections between geography and natural sciences. Geography is a system of science which has approximately 900 branches. The analysis highlighted that geography connects fields of natural and social knowledge, assuring our integrated perception of the world. Not long ago scientists emphasized geographic research of society, therefore geography is considered to be a social science in many countries of the world. Nevertheless by its nature geography is a natural science. Geography as a school subject is different to geography as a science. Although recently geography as a subject acquired social aspect, natural geography dominates in the programme. Interdisciplinary integration with natural sciences such as biology, chemistry and physics is of a great importance. It allows students to remember and apply their knowledge in practice. The knowledge of these sciences is also needed to analyse social geography. In modern education process, it is important to use active teaching methods, allowing students to obtain knowledge better. Applying active methods of teaching, positive relationship between teacher and students are crucial. It is important to encourage the way of thinking which helped students to be active in modern society. By joint effort of geography and natural sciences teachers it is necessary to reach for more effective education process (using active methods), allowing to reduce the quantity of information, to acquire possible emotions and to develop and deepen the knowledge in these subjects.