Schoolchildren‘s expression of abilities in the process of completing the assignments of physics : a didactic aspect

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Schoolchildren‘s expression of abilities in the process of completing the assignments of physics: a didactic aspect
In the Journal:
Journal of Baltic science education [JBSE]. 2004, no. 1, p. 58-67
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje siekiama nustatyti bendrojo lavinimo mokyklų absolventų gebėjimų raišką atliekant fizikos pratybas ir užduotis, paremtas problemų sprendimu ir išryškinti šių gebėjimų santykį. Problemų sprendimo užduotys skatina sieti įgytas žinias su įgyta gyvenimiška patirtimi, prognozuoti individualaus elgesio pasekmes, iškelti hipotezes ir bandyti jas patikrinti. Užduotys, paremtos problemų sprendimu, nustato prielaidas mokiniams geriau adaptuotis aplinkoje, ją tirti ir ieškoti iškilusių gyvenimo problemų sprendimo būdų. Tyrimo metodologija grindžiama realistine ir pragmatine filosofija. Realistinio ugdymo filosofija remiasi sukaupta visuomenės patirtimi, kuri perduodama mokiniams. Pragmatizmo filosofija paremta mokinio sąveikos su aplinka idėja, siekiant išsiaiškinti optimalius elgesio būdus. Taigi, visas švietimas turi būti problemiškas. Didelis dėmesys turi būti kreipiamas į problemų sprendimo būdų paiešką. Šios filosofinės kryptys turi papildyti viena kitą. 2000-2003 metais, egzaminų centrui patvirtinus užduotis, jos buvo suskirstytos į labai sunkias, sunkias, optimalias, lengvas ir labai lengvas. Statistiškai patvirtintas nuokrypio santykinis dažnis tarp pratybų ir problemų sprendimo fizikos užduočių rodo, kad galima rasti tinkamą sutarimą tarp šių grupių. Tyrimas parodė, kad mokiniai, kurių fizikos problemų sprendimo užduočių gebėjimai yra aukštesni, geriau susidoroja su visomis A lygio nacionalinio egzamino fizikos užduotimis.Reikšminiai žodžiai: Didaktikos užduotys; Didaktinės užduotys; Fizikos mokymas; Gamtamokslinis ugdymas; Gamtos mokslų išsilavinimas; Didactic assignements; Didactic assignments; Natural science education; Natural sience education; Physics teaching; Physics teacing.

ENResearch seeks to establish comprehensive school graduates' abilities to complete drills (knowledge and comprehension) and problem solving assignments (knowledge application) on physics. In 2000-2003, following the indexes confirmed by the exam centre, the tasks of the national A-level exams were grouped into arduous, hard, optimal, easy and very easy. The assignments of each of the groups were classified into drills and questions to be solved. It has been discovered that none of the groups of difficulty of the assignments of physics has ever statistically approved a deviation of relative frequency. Thus, when completing drills and problem solving assignments of physics a deviation of schoolchildren's abilities is also statistically invalidated. The assessment of tasks agreeably to resolution of an assignment indicates that more problem solving assignments than drills of physics are included into the groups of the tasks of a proper and very proper resolution. A statistically approved deviation of relative frequency of drills and problem solving assignments of physics that can be found in the groups of a proper and very proper resolution reveals that the learners whose abilities in completing problem solving assignments are more outstanding better cope with all tasks of the national A-level exams in physics. [text from author]

ISSN:
1648-3839; 2538-7138
Related Publications:
The Preconditions of ecological education of school tasks on physics / Palmira Pečiuliauskienė, Alfonsas Rimeika. Journal of Baltic science education. 2003, no. 1, p. 12-20.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/36055
Updated:
2020-09-14 19:19:00
Metrics:
Views: 21
Export: