Lietuviai dainininkai Romos Šv. Cecilijos konservatorijoje ir Italijos teatruose 1920-1940 m.

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Lietuviai dainininkai Romos Šv. Cecilijos konservatorijoje ir Italijos teatruose 1920-1940 m
Alternative Title:
Lithuanian singers at St. Cecilia conservatoire in Rome and at Italian theaters in 1920-1940
In the Journal:
Lietuvos muzikologija [Lithuanian Musicology]. 2003, 4, p. 95-117
Summary / Abstract:

LTLietuvių operos gyvenimas nuo pat jos gimimo siejasi su Italija. Pirmoji Lietuvoje, didžiųjų kunigaikščių rūmuose, 1636 m. pastatyta opera buvo italo Marco Scacchi specialiai Vilniaus scenai sukurta muzikinė drama „Helenos pagrobimas“. Italų opera Lietuvos scenose, kaip ir visur kitur Europoje, vyravo ir vėliau. Pirmieji mūsų tautinės operos dainininkai išėjo itališkąją dainavimo mokyklą: Europoje žinoma dainininkė Evelina Sirvydaitė Drezdene mokėsi pas italų pedagogą Giovanni Lamperti, Česlovas Sasnauskas baigė studijas Peterburge pas Amonio Cotogni; pirmosios lietuviškos operos („Birutė“) autorius Mikas Petrauskas taip pat dainavimo mokėsi Peterburge pas Stanislovą Gabelį, savo ruožtu studijavusį Varšuvoje pas italų pedagogą P. Ciaffei ir Peterburge pas C. Everardi. Didelė dalis pirmosios profesionalių lietuvių dainininkų ir pedagogų kartos taip pat buvo baigusi mokslus arba pas pačius italus, arba pas jų mokinius (taigi perėmė tą pačią mokyklą). Atkūrus Lietuvos nepriklausomybę, atgijo operos gyvenimas, ir kai kurie dainininkai, remiami valstybės, išvažiavo mokytis į užsienį. Daugiausia jų važiuodavo į Italiją. Institucija, su kuria tiesiogiai susijęs daugelio lietuvių dainininkų gyvenimas, yra Romos Šv. Cecilijos konservatorija. Straipsnyje nagrinėjamos lietuvių dainininkų studijos šioje konservatorijoje 1920-1940 m. ir jų veikla Romos bei kitų Italijos miestų teatruose. Tyrimo tikslas – išsiaiškinti Šv. Cecilijos konservatoriją baigusių dainininkų vardus ir, naudojantis archyvine medžiaga bei vietine spauda, atkurti šių dainininkų pasirodymus italų scenose.Reikšminiai žodžiai: Italija (Italy); Koncertai; Lietuviai studentai; Lietuvių vaidmenys Italijos teatruose; Milano Teatro alla Sca; Reale dell'Opera; Studentų koncertai; Teatrai: Romos Quirino, Adriano, Teatro; Viterbo Teatro dell' Unione (Vienybės); Vokalo mokykla; Šv. Cecilijos akademija ir konservatorija; Concerts; Italy; Lithuania; Lithuanian students; Milano Teatro alii Scala; Roles of Lithuanians at Italian theatres; St. Cecilia academy and conservatoire; St.Cecilia academy and conservatoire; Theaters: Quirino, Adriano, Teatro reale dell'Opera in Rome; Viterbo Teatro dell' Unione; Vocal school; Vocal school, students' concerts.

ENLithuanian opera has had bonds with Italy from its very beginning. The first opera staged in Lithuania was music drama "Helenos pagrobimas" [Kidnap of Helen] composed by Italian Marco Scacchi specially for Vilnius, where it was first performed in 1636, in the Palace of Grand Dukes. Same as in the rest of Europe, Lithuanian stage was prevailed by Italian opera. Our first national opera singers completed the Italian singing school: opera singer famous in Europe Evelina Sirvydaitė studied in Dresden with Italian teacher Giovanni Lamperti, Česlovas Sasnauskas studied in St. Petersburg with Amonio Cotogni; author of the first Lithuanian opera "Birutė" [Birute] Mikas Petraukas also studied singing in St. Petersburg under Stanislov Gabel, who studied in Warsaw with Italian teacher P. Ciaffei and in St. Petersburg with C. Everardi. Majority of the first generation of professional Lithuanian singers and teachers also studied either under Italians or their successors (thus took over the same school of singing). After the restoration of Lithuanian independence, the opera life experienced revival, and some singers studied abroad with the state support. Most of them studied in Italy. Institution, with which many Lithuanian singers' lives are directly related, is National Academy of St. Cecilia's in Rome. The article discusses Lithuanian singers' studies in this academy in the period of 1920-1940, and their activities in the theatres in Rome and other Italian cities. The purpose of the research is to identify the singers who graduated from the National Academy of St. Cecilia and referring to the archive materials and local press to reconstruct performances of the latter artists on the Italian stages.

ISSN:
1392-9313
Related Publications:
  • Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras / Jonas Bruveris. Vilnius : Mokslo ir enciklopedijų leidybos institutas, 2006. 591 p. : iliustr., portr., faks.
  • Muzikinis teatras: opera / Jonas Bruveris. Lietuvos muzikos istorija. Kn. 2, Nepriklausomybės metai, 1918-1940 / sudarytojas ir ats. redaktorius Algirdas Jonas Ambrazas. Vilnius: Lietuvos muzikos ir teatro akademija, 2009. P. 117-157.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/36043
Updated:
2018-12-17 11:14:27
Metrics:
Views: 43    Downloads: 5
Export: