LTMokymo kokybės vertinimas negali būti vienpusis ir vienareikšmis. Kalbos mokymo procese yra dvi suinteresuotosios pusės – tiek dėstytojas, tiek studentai. Kurso pradžioje studentai griežtai ir savikritiškai vertina savo kalbėjimo, klausymo, rašymo ir suvokimo įgūdžius. Dėstytojas, turėdamas objektyvius kriterijus aukščiau minėtiems įgūdžiams patikrinti, formuluoja kurso tikslus ir metodus tiems tikslams pasiekti. Kaip paaiškėja iš ilgamečio tyrimo apibendrinimo, mokymo proceso pabaigoje studentai geriausiai vertina savo pasiekimus kalbėjimo srityje, kur savarankiškas ir savikritiškas darbas buvo viešai bei pozityviai įvertintas. Objektyvūs rodikliai liudija tam tikrą savęs pervertinimo polinkį šioje srityje. Studentai aukštai vertina ir savo skaitymo įgūdžius, nors objektyvus vertinimas rodo ką kitą. Taip atsitinka dėl to, jog skaitymo spragos lengvai praslysta pro akis ir neįgudęs vertintojas jų gali nepastebėti. Didžiulę pažangą žodyno srityje liudija palyginimas pradinio savo žinių vertinimo, kuriame didesnioji pusė studentų (54%) linkę abejoti savo žodyno adekvatumu. Baigiant kursą studentai jau aukštai vertina savo gebėjimus kalbėti ir versti iš originalo kalbos į gimtąją, tuo patvirtindami, kad žodynas jiems nebėra kliūtis. Apibendrinant galima teigti, kai dėstymas vertinamas kaip geras, darbo tikslai – aiškūs, darbo krūvis – normalus, studentų savęs vertinimas būna netgi aukštesnis, nei dėstytojo. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Mokymo(si) kokybė; Savianalizė; Specialiosios paskirties anglų kalba; Sėkminga patirtis; Užsienio kalba specialiosioms reikmėms; Assessment and Self-Assessment; LSP; Language for Specific Purposes; Mokymo(si) kokybė; Quality of teaching and learning; Savianalizė; Self-assessment; Success; Success experience; Sėkminga patirtis.; Užsienio kalba specialiosioms reikmėms.
ENTeaching quality assessment cannot be single-sided and unambiguous. There are two concerned parties in the language teaching process: a teacher and students. At the beginning of the course students strictly and self-critically evaluate their speaking, listening, writing and understanding skills. A teacher has objective criteria for testing these skills and formulates the aims of the course as well as methods to achieve these aims. The summary of a long-lasting research reveals that at the end of the teaching process students highly evaluate their speaking achievements, where independent and self-critical work was publicly and positively evaluated. Objective indicators testify a certain tendency of overestimating oneself in this area. Students also highly evaluate their reading skills, although an objective assessment shows different results. This happens, because the gaps in reading are easily overlooked and an unskilled evaluator may not notice them. A considerable progress in vocabulary is testified by the comparison of initial knowledge self-assessment, in which the major share of students (54%) tend to doubt adequacy of their vocabulary. Upon completion of the course, students highly evaluate their skills in speaking and translating from the source language to their mother tongue, thus confirming that vocabulary is not an obstacle anymore. To sum up, teaching is evaluated as good, the aims of the course are clear, the workload is normal, and self-assessment of students is even higher than the assessment by a teacher.