LTMonografijoje pirmą kartą Lietuvos mokslinėje ekonomikos ir vadybos literatūroje suformuluotos pamatinės teorinės gyvybės draudimo paslaugų verslo tyrimo koncepcijos idėjos ir egzistenciniai teiginiai. Pateiktas santykinai naujas požiūris į gyvybės draudimą kaip specifinį paslaugų verslą, šiuolaikines jo raidos tendencijas ir besirutuliojančias jo ekonominio bei socialinio turinio formas. Monografijoje išplėstas ir patikslintas teorinis gyvybės draudimo paslaugų verslo turinio, taip pat kitų pagrindinių sąvokų, kurios vartojamos šio verslo praktinėje organizacinėje veikloje, sampratos suvokimas. Taip pat analizuojama ir vertinama Lietuvos gyvybės draudimo paslaugų rinkos struktūra, kokybiniai ir kiekybiniai jos parametrai bei joje slypinčių ekonominių reiškinių ir procesų savitumas. Be to, nagrinėjama: gyvybės draudimo paslaugų produktų teoriniai ir praktiniai bei svarbiausi teoriniai metodologiniai draudimo paslaugų produktų kainodaros klausimai; perdraudimo (persidraudimo) veiklos ir jos plėtojimo Lietuvos gyvybės draudimo bendrovėse aspektai; gyvybės draudimo bendrovių investicinės veiklos ir privačių pensijų fondų bei pensijų kaupimo gyvybės draudimo bendrovėse patirties rezultatai ir problemos.Reikšminiai žodžiai: Paslaugos; Paslaugų verslas; Gyvybės draudimas; Draudimo bendrovės; Pensijų fondai; Lithuania; Services; Services business; Life insurance; Insurance companies; Pension funds.
ENThe monograph formulates the underlying theoretical ideas of the concept of the research of life insurance services business and existential statements for the first time in Lithuanian academic literature on economics and management. It presents a relatively new approach to life insurance as a specific services business, its current evolution trends and developing forms of its economic and social content. The study expands and specifies the theoretical perception of the concept of the content of life insurance services business as well as other key notions used in the practical organisational activities of this business. It also analyses and evaluates the structure of the Lithuanian life insurance services market, qualitative and quantitative parameters and distinct economic phenomena and processes. The following aspects are also touched upon: theoretical and practical issues of life insurance services products and the key theoretical methodological issues of insurance services product price formation; reinsurance and its development in Lithuanian life insurance companies; results and problems of life insurance company investment activities and private pension funds as well as pension accumulation in life insurance companies.