LTDarbe siekta tikslo – nustatyti Lietuvos kūno kultūros akademijos (LKKA) pirmo kurso studentų nuostatų į dorovines vertybes sporte ypatumus sportinės identifikacijos kontekste. Taikant autorių parengtą klausimyną, kurį sudarė aštuonios skalės (pagarba varžovui, pagarba sportinės kovos taisyklėms, pagarba komandos nariams, pagarba treneriui, asmeninė sportininko atsakomybė, trenerio atsakomybė, sporto aistruolių pagarba sportinei kovai ir aistruolių atsakomybė už savo elgesį), apklaustas 271 LKKA studentas. Tyrimo rezultatai parodė, kad studentai labiausiai akcentuoja tokias dorovines vertybes kaip trenerio atsakomybė, sportininkų jam rodoma pagarba bei pagarba komandos nariams, tačiau mažiau pabrėžia pačių sportininkų ir sporto aistruolių asmeninę atsakomybę už savo elgesį. Vaikinai, lyginant su merginomis, rečiau akcentuoja pagarbą sportinės kovos taisyklėms, varžovams, kitiems komandos nariams ir asmeninę sportininkų atsakomybę. Analogiški skirtumai nustatyti, lyginant sportuojančių vaikinų ir merginų duomenis. Be to, sportuojantys studentai labiau nei nesportuojantys pritaria egocentriškai sportinės veiklos dalyvių elgsenai. Labiau tokią elgseną pateisina ir didesnę sportinę patirtį turintys studentai. Apibendrinus tyrimo rezultatus daroma išvada, kad studentų nuostatose dėl dorovinių vertybių sporte išryškėjo nepakankamas garbingos kovos suvokimas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Dorovinės vertybės; Garbinga kova; Sportinės veiklos dalyvių elgesys; Studentų nuostatos; Fair play; Moral values; Participants behaviour in sports activities; Participants' behaviour in sports activities; Students attitudes; Students' attitudes.
ENThe aim of the study was to establish the peculiarities of attitudes of the first year LAPE students towards moral values in sport in the context of their athletic identification. The authors used the self-devised questionnaire which included eight scales (respect for the opponent, respect for the rules of the game, respect for the team-mates, respect for the coach, athletes' personal responsibility, coach's personal responsibility, sports fans' respect for the contest and sports fans' personal responsibility) and interviewed 271 LAPE students. Research results indicated that students mostly emphasized such moral values as coach's responsibility, athlete's respect for him/her and respect for the teammates, but they underestimate athletes and sports fans' personal responsibility for their behaviour. Boys compared to girls more seldom underline respect for the rules of the sports competition, competitors and other members of their team, and personal responsibility of an athlete. Analogues differences were established when the data of the boys and girls who did sports were compared. Besides, students who did sports compared to students who were not engaged in sports supported the self-centered sports participants' behaviour in sports activities. Such behaviour was also more justified by students with greater sports experience. Summarizing the research results we concluded that students' attitudes towards moral values in sports revealed their inadequate perception of fair play. [From the publication]