LTIšaugęs poreikis tobulinti ir modernizuoti viešąjį valdymą skatina pokyčius ir Lietuvos valstybės tarnyboje. Šiame straipsnyje nagrinėjami du šios temos klausimai. Pirma, analizuojamos Lietuvos valstybės tarnybos teisinio reguliavimo tobulinimo galimybės, svarstant lankstesnio reguliavimo perspektyvas. Straipsnyje bandoma išsiaiškinti, ar teisinis valstybės tarnybos reguliavimo siaurinimas galėtų būti potencialus būdas padidinti viešojo administravimo sistemos efektyvumą Lietuvos teisinės sistemos atžvilgiu. Taip pat įvertinamos diskrecinės galios panaudojimo galimybės valstybės tarnyboje. Antrasis šiame straipsnyje nagrinėjamas klausimas yra susijęs su Lietuvos valstybės tarnautojų bei viešojo sektoriaus darbuotojų statuso kaita. Straipsnyje pristatomos šios kaitos procesams būdingos problemos bei pasiūlomi alternatyvūs sprendimai, kurie ateityje galėtų pakoreguoti tarnautojo sampratą Lietuvoje. Analizėje taip pat aptariamas specialaus valstybės tarnautojo statuso bei su šiuo statusu siejamos nustatytos atsakomybės poreikis, nagrinėjamos galimybės keisti valstybės tarnautojų korpuso dydį. Pristatomas tyrimas grindžiamas kokybinio tyrimo rezultatais. 2011 m. buvo atlikti pusiau struktūruoti giluminiai interviu su daugiau nei penkiasdešimčia aukščiausio lygio Lietuvos valstybės tarnautojų, už valstybės tarnybą atsakingų politikų bei kitų praktika šioje srityje užsiimančių ekspertų.Reikšminiai žodžiai: Diskrecijos teisė; Savo nuožiūra galia; Valstybės tarnautojas; Valstybės tarnautojas kaita; Valstybės tarnautojo statusas; Valstybės tarnybos reforma; Valstybės tarnybos reglamentavimas; Valstybės tarnybos reguliavimas; Civil servant status; Civil servant status change; Civil service reform; Civil service reform, civil service regulation, civil servant status, civil servant status change, discretionary power; Civil service regulation; Discretionary power.
ENThis paper analyses two issues: first, the possibilities for corrections of Lithuanian civil service legal regulation, deliberating on a more flexible regulation perspective. It discusses whether the narrowing of civil service legal regulation could become a potential way to increase the efficiency of public administration with respect to the Lithuanian legal system. It also evaluates the possibilities of discretionary power use in the civil service. Another issue is the possibility of Lithuanian civil servants and public sector employees' statuses change, emphasizing existing problems and alternative considerations that may lead to the correction of the concept of servant in the future. The need for special civil servant status and responsibilities are discussed, as well as the possibilities to extend, narrow or eliminate the corps of civil servants. The paper is based on the data from qualitative research carried out in 2011 in the form of semi-structured interviews with more than fifty of the highest level Lithuanian civil servants, politicians responsible for civil service, and other experts-practitioners of the field. [From the publication]