LTDarbe pateikiama numerologinės tradicijos sklaidos nuo antikos iki baroko epochos apžvalga, susisteminti muzikos kūrinių komponavimo metodai, nagrinėjantys, kaip skaitmeninis konstruktyvizmas daro įtaką garsų audiniui. Darbą vainikuoja muzikos kūrinių analizės, kurias suvienijo bendra analitinė bei technologinė idėja – monoskaitmeninio principo formuojančios apraiškos paieškos konkrečių partitūrų konstrukcijose. Analizuodami Jolianno Casparo Ferdinando Fischerio dvidalę siuitą klavyrui – Preliudą ir Čakoną, siekėme įrodyti sakralaus maldos vyksmo (Šv. rožinio kalbėjimo) simbolinį perteikimą konstruktyviuoju muzikos garsų darybos būdu ir nustatėme komponavimo procesui ypač įtakingus skaitmeninius šifrus Preliude – 3, 7, 10, Čakonoje – 15. Girolarno Frescobaldi Partite sopra Passacagli tyrinėjimai atskleidė matematinės kilmės garsų manipuliacijų galimybę skaitmeninės Lucaso progresijos pagrindu. Johanno Kuhnau kompozicijoje Biblische Historien skaitmeninės abėcėlės numerologijos tradicijos įspaudų visų pirma paskatino ieškoti paties Kuhnau užduotas galvosūkis – nustatyti sonatų partitūrose užšifruoto herojaus skaitmeninį šifrą.Analizės eigoje nustatyti unikalūs atitikimai: slaptojo herojaus – Stephani šifro numerologinis tapatumas su Biblijos herojų – dviejų biblinių vardų Dovydo (David) ir Sauliaus (Saul) raidžių skaitmeninių ekvivalentų suma; pastebėta, kad ir Biblinių sonatų ciklo projektą, konceptualizuojamą ritminių verčių kiekį, fuginių padalų temos kokybę bei funkcionavimo principus valdo Stephani konstruktyvizmas. Atliktomis analizėmis buvo pagrįsta, kad kiekvienos kompozicijos partitūra slepia tik jai vienai savitą specialų skaitmeninio „dekodavimo“ būdą bei numerologinės interpretacijos „raktus“. Taip pat galima teigti, kad tokio pobūdžio struktūrinės analizės pakraipa gali būti sėkmingai taikoma tyrinėjant ir senąją, ir modernią XX a. komponavimo praktiką. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Barokas; Fischer; Frescobaldi; Kabala; Key stroke; Keystroke; Krikščioniškoji simbolika; Kuhnau; Matematika; Matematika ir muzika; Monoskaitmeninis principas; Muzika; Numerologija; Numerus sonorus; Skaitmeninis konstruktyvizmas muzikoje; Skaitmeninė abėcėlė; Skambantis skaitmuo; Skambantis skaitmuo (numerus sonorus); Baroque; Cabala; Cabbala; Christian symbolic; Christian symbolics; Fischer; Frescobaldi; Key stroke; Keystroke; Kuhnau; Mathematics; Mathematics and music; Mononumerical principle; Music; Number alphabet; Numerical constructivism in music; Numerology; Numerus sonorus; Sounding number; Sounding number (numerus sonorus).
ENThis study provides an overview of the development of the tradition of numerology from Antiquity to the Baroque period. Methods of musical composition, which analyse how the element of numerical constructivism influences the texture of music, have been systematized in this work, which is crowned by musical analyses unified by general idea of analysis and technology, such as the search of the constructive element of the mononumerical principle in the structures of certain musical compositions. The goal of the analysis of Johann Caspar Ferdinand Fisher's two-part Suite (Prelude and Chaconne) for harpsichord has been to show how the sacral act of praying - the reciting of the Holy Rosary - is rendered by means of the constructive method of the organization of musical sounds. […] In the course of the analysis, a number of surprising correspondences emerged: the numerical sameness of the cipher of the secret hero's name, Stephani, and of the sum of the numerical equivalents of the alphabetic letters of two biblical names, David and Saul. It was also noticed that the constructivism of the name of Stephani determines all the structure of the cycle of biblical sonatas as well as the conceptualised amount of rhythmical patterns, and the quality and working principles of the themes in the fugato sections andd movements of these. At the end we may say that in every composition may be hidden a separate method of encoding and different "keys" of numerological interpretation of the music score. 11 may also be stated that the structural analysis of this kind can be successfully applied to the exploration of both early and contemporary compositional practice. [From the publication]