LTStraipsnyje nagrinėjami metodologiniai Vytauto Kavolio vaizduotės sociologijos bruožai drauge keliant pragmatinį klausimą, kaip tęsti savitą civilizacinės analizės kaip kultūros sociologijos tradiciją? Pagrindinė straipsnyje formuluojama idėja yra ta, kad gilus istorijos ir sociologijos, meno ir sociologijos santykių pajautimas ir supratimas leido Kavoliui artikuliuoti vaizduotės sociologijos, arba istorinės fenomenologijos, metodologiją, kurios sudėtinės dalys yra kognityvinės estetikos metodas, analitinio minimalizmo, analogiško abstrakčiajam ekspresionizmui dailėje, stilius, estetikos ir etikos simetrijos idėja, kitokios modernybės idėja. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Analitinis minimalizmas; Analitinis minimalizmas estetikos ir etikos simetrijos idėja; Estetikos ir etikos simetrijos idėja; Istorinė fenomenologija; Kitokia modernybė; Vaizduotės sociologija; Vytautas Kavolis; Another Modernity; Historical phenomenology; The analytic minimalism; The sociology of imagination; Vytautas Kavolis.
ENThe aim of this article is to identify and explore the key methodological principles of sociological imagination of Vytautas Kavolis and systematically assess the original project of civilizational analysis as a sociology of culture. The article attempts to provide an understanding of the conceptual connections between history and sociology, art and sociology. The author argues that the sociology of imagination of Vytautas Kavolis should be considered as a methodology of historical phenomenology. The article turns to Vytautas Kavolis’ systematic attempts to explicate (1) the method of cognitive aesthetics, (2) the language and style of analytic minimalism, (3) the idea of symmetrical relations between aesthetics and ethics, (4) the idea of Another Modernity. [From the publication]