LTStraipsnyje nagrinėjama marketingo minties ir teorijos raida bei praktinis taikymas didelių pokyčių patiriančiose šalyse. Vienokio ar kitokio pobūdžio ir masto pokyčiai nuolat vyksta kiekvienoje šalyje. Straipsnyje pateikiama Lietuvos ir šalių kaimynių ekonominių ir socialinių pokyčių, kurie autorių požiūriu rodo esminius pereinamojo laikotarpio šalių bruožus, apžvalga. Šiuo tyrimu siekiama parodyti, kad marketingo turinio samprata ir praktinis taikymas yra vienas iš svarbiausių pereinamojo laikotarpio pokyčių Lietuvoje. Tyrimas apima tris pagrindinius klausimus: 1) pereinamojo laikotarpio samprata, 2) marketingas, kaip verslo vadyba, rinkos sąlygomis, 3) marketingo teorijos taikymas pereinamojo laikotarpio šalyse, praktinių pavyzdžių nagrinėjimas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Didelius pokyčius patiriančios šalys; Marketing in Lithuanian enterprises; Marketingo samprata; Marketingo teorija; Pereinamoji ekonomika; Verslas; Business; Marketing theory; Marketing understanding, countires in transition, marketingas Lietuvos įmonėse; Transitional economy.
ENThis paper discusses the evolution of marketing thoughts, theories and practical adaptation in countries undergoing turbulent transition. Every country undergoes certain kinds of changes and flow from one condition to another. However, not every change is defined as transition. In this paper we investigate the changes in the economic and social environment of Lithuania and other Baltic states that are defined as transitional. Through this survey we aim to show that comprehension and adoption of marketing is a specific expression of transitional changes in Lithuania. The survey covers three major questions: the comprehension of the transitional context, the comprehension of marketing as a business management theory, and marketing in the business practice of a transitional country. [From the publication]