LTTyrimo tikslas - išanalizuoti viešbučio "Šiaulių krašto medžiotojų užeiga" teikiamų paslaugų kokybę vartotojų nuomonių kontekste. Tyrimo objektas - socialinė reklama vartotojų nuomonių kontekste. Įgyvendinti šie uždaviniai: aptarti paslaugos, jos kokybės teoriniai aspektai; interpretuoti atlikto vartotojų nuomonių kiekybinio tyrimo rezultatai. Tyrimo metodai: mokslinės literatūros apie paslaugų kokybę analizė, kiekybinis tyrimas, anketinė apklausa, kiekybinio tyrimo duomenų apdorojimas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Paslaugos; Paslaugų kokybė; Paslaugų kokybės gerinimas; Seiyqual metodika; Servqual metodika; Viešbučiai; Viešbučio paslaugos; Hotel services; Hotels; Improving of the quality of services; Seiyqual methodology; Service quality; Services quality; Services, quality of service; Servqual method.
ENThis is the thesis on the topic of the service quality of the hotel "Šiaulių krašto medžiotojų užeiga" from the customer's point of view. The theoretical part reviews the concept of the quality of services, its features, the classification thereof as well as the assessment of services from the customers' point of view. The measurements of the service quality from the customers' point of view are presented. Further in the thesis, there is described the quality of the models. The survey of the customers' attitudes towards the service quality of the hotel "Šiaulių krašto medžiotojų užeiga" was performed using a questionnaire. The survey results were considered according to the following criteria: reliability, response, compel, access, complaisance, good communication, consumer awareness, security, user awareness, tangibility. Suggestions and proposals on possible improving of the quality of services were presented on the basis of the analysis of the customers' attitudes towards the hotel services. The thesis is finalised presenting the conclusions and suggestions. [From the publication]